بی رنگی

اگر مقصد پرواز است؛ قفس ویران بهتر، پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...
 ا

حلقوم ها را می‌توان برید، اما فریادها را هرگز؛ فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند... «شهید سیّد مرتضی آوینی»



بی رنگی

خیلی ها اهل هنر بودند
اما؛
هنر انقلاب اسلامی را،
تو با قلمت معنا کردی...

دریـــــــچــــــــه

تو عشقي و تو را عشق است

روايت كن فتح آخر را..

آويني، آواي دين بود، در دنياي دون...

او را از آستين خالي ِ دست راستش خواهي شناخت، چهره ي ريز نقش و خنده هاي دلنشينش نشانه بهتريست، مواظب باش، آن همه متواضع است، كه او را در ميان همراهانش گم ميكني، اگر كسي او را نمي شناخت، هرگز باور نمي كرد كه با فرمانده لشكر امام حسين رو به روست...

مصطفاي خوبي ها..

قلمم می هراسد، ناگاه از رفتار باز می ماند.. چون رازی در پس آن نوک سیاهش در درون دارد، حاجی نمی دانم که بگویم این تو بودی که به شهادت آبرو بخشیدی، یا شهادت بود که با تو آبرومند شد...

حاجی قلب همه بچه ها رو ربوده بود...حاجی برای بسیجیهاش بی تاب بود و بسیجیها هم برا حاجی...

روشن فدایی ولایت و عاشق نور بود نه ظلمت جهل..

كدامين سو را نظاره مي كني؟

صيادي كه صددام در پي اش بود..

ای لشکر صاحب الزمان... چه آمادگی اي داری تو !

مردان آهنین! آری؛به واقع آهنین بودند کالجبل الراسخ...


˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

Instagram


رنگ، تعلق است و بی‌رنگی در نفی تعلقات. اگر بهار ریشه در زمستان دارد
و بذر حیات در دل برف است که پرورش می‌یابد، یعنی مرگ آغاز حیاتی دیگر است و راه حیات طیبه اخروی از قلل سپید و پربرف پیری می‌گذرد. «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی منتظر منشین که مرگت در رسد؛ مرگ را دریاب؛ پیر شو پیش از آنکه پیر شوی،
و پیری بی‌رنگی است.
***
مــا، اهل ولایــت هستیم
و همه چیـزمان؛ در گـرو ِهمیـن
اهلیت است.
«شهید سیّد مرتضی آوینی»


تـو می آیی
شهیـدان نیز بـاز می گردند،
و آویـنـی روایــت می کند؛
فـتـح نـهـایـی را..

حـــديـــث هــفـــتــه

امام على علیه السلام فرمودند:

اَلْمُؤْمِنُ حَيىٌّ غَنىُّ مُوقِرٌ تَقىٌّ؛

«مؤمن، با حيا، بى ‏نياز، با وقار و پرهيزگار است.»

[عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 55 ، ح 1425]


«آرشيو احاديث»

مـعــرفــی کــتــاب

نام کتاب: یادت باشد...

نویسنده: رسول ملاحسنی

تعداد صفحات: 378 

***

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب‌کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید!

طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب«یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است، عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد اما این تعلق خاطرها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

کتاب «یادت باشد» استعاره‌ای از تمام یادت باشدهای همسران شهدای مدافع حرم است که در لحظات وداع تقدیم گام‌های راسخ این مردان از خودگذشته کردند، یادت باشد از همان جمله معروف شهید حمید سیاهکالی‌مرادی روز قبل از اعزام به سوریه آغاز می‌شود که خطاب به همسرش گفت: «دلم را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی!»، یادت باشد قصه رباب‌های سرزمین ماست که زینب گونه صبوری پیشه کرده‌اند و پرچم پاسداری از حریم حرمت این زندگی عاشقانه را به دوش می‌کشند.

در متن پشت جلد کتاب«یادت باشد» این گونه آمده است:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم منو بی خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم:«یادم هست! یادم هست!».

کتاب یادت باشد، کتابی که با روایتی ساده لب را می‌خنداند و چشم را می‌گریاند تا همه یادمان باشد این اشک‌ها و لبخندها، این آرامش امروز را مدیون رشادت شهدای مدافع حرم و صبر زینی همسرانشان هستیم.


«آرشيو معرفي كتاب»

فضیلت و ارزش وضو

دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۲ ب.ظ

آخر شب بود. نشسته بود لب حوض داشت وضو می گرفت. مادر بهش گفت: پسرم تو که همیشه نمازت رو اول وقت میخوندی، چی شده که...؟! البته ناراحت نباش، حتما کار داشتی که تا حالا نمازت عقب افتاده.

محمدرضا لبخندی زد و بعد از اینکه مسح پایش را کشید، گفت: «الهی قربونت برم مادر! نمازم رو سر وقت تو مسجد خوندم. دارم تجدید وضو میکنم تا با وضو بخوابم؛ شنیدم هرکس قبل از خواب وضو بگیره و با وضو بخوابه، ملائکه تا صبح براش عبادت می نویسن.»

*نوجوان شهید محمدرضا میدان دار

بیـ... رنگـ... :

سلمان فارسی میگوید:

از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم شنیدم که: هر کس شب ها با وضو بخوابد، مثل این است که تمام شب را عبادت خدا کرده است.

ديدگاه ها  (۵۵)

۰۴ آذر ۹۲ ، ۲۲:۱۱ تابی نهایت
حرف همشگیم:شهدا برای من حمدی بخوانید که شما زنده اید و من مرده...
۰۵ آذر ۹۲ ، ۰۴:۳۰ محمد کیوان

هـــو الشـافی

 

در آسـانی ها خــدا را بخوان تا در سختی ها صدایت برایش ناآشنا نباشد


«و چون موجى بمانند کوه ها، آنان را فرا گیرد، خدا را بخوانند، و دین را خاص او کنند، و چون به خشکیشان برد، تنها بعضى شان معتدلند»

(لقمان/32)

 

خواص در خوشی ها و راحتی ها بیشتر به سوی خداوند می روند و عوام در بدی ها و سختی ها

دلم هوای حرم کرده است می دانی ...
دلم هوای دو رکعت نماز بالا سر ...
 
سلام
با پست " راه های تحکیم و تقویت ایمان (2) " به روزیم ...
۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۴:۰۶ گرفتِ یار

و چه خوش است در آن حال مردن، که حکم شهادت دارد.

 

خدا توفیق دهد.

 

التماس دعا

۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۴:۳۶ دیوانه ی کربلا

سلام

کاش میشد ماهم کمی از شها یاد بگیریم

باهمین کارهای قشنگشون به مرتبه ی شهادت رسیدن

اللهم الرزقنا شهادت

التماس دعا

 

وضو نور است.....

سلام...
۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۷:۴۹ ✘خـادم المهدی✘
خداقوت
۰۵ آذر ۹۲ ، ۱۸:۴۶ سجاد عبدی
اگر با وضو داشتن انس بگیری عجیب مسئولیتت سنگین تر میشه ...
امتحان کن میفهمی ...
ما که لیاقت موندگاری نداشتیم ...
یا حسین

بروزم ....
سلام سادات بانو
خوب هستید؟

وبلاگتون بوی منطقه میده...شلمچه، فکه، طلائیه...
دلمو هوایی کردید.
من تقریبا هر روز به وبلاگتون سر میزنم...اما به صورت خاموش. دیگه نتونستم خاموش بمونم. نوای وبلاگتون واقعا دیوانه کننده ست...

دعا کنید برایم بانو.
یاعلی


خوشا آنان که جان میشناسند
طریق عشق وایمان میشناسند
بسی گفتیم وگفتنداز شهیدان
شهیدان را شهیدان میشناسند

سلام ، شب بخیر .
دوستت دارم باران !  می باری و نمی پرسی کاسه های خالی از آن کیست ...   [گل]
۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۲:۲۵ محمد کیوان
هوالغفور

زنجیر سیاه گناه

http://ahsanmoghadam.blog.ir/1392/07/05/black-chain-of-sin
۰۵ آذر ۹۲ ، ۲۲:۵۲ شهیده گمنام "بی پلاک 313"
دلم کمی بی رنگی می خواهد .. بی رنگی ... فخلع نعلیک بودن را هنو از بر نشده ام ... 
یازهرا سلام الله علیها
روسیاهم خیلی
خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
خسته ام از خودم.............. به خدا 
خدا پاکم کن
یا صاحب الزمان
یا حسین
یا زهرا س
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۰:۰۴ غریبه غریب
خیلی ممنون

اجرتون با امام حسین ع
وای خواهری چه کردی......
هدر وبلاگت فوق العادست. خیلی قشنگ شده. مخصوصا اون جمله ای که از شهید آوینی نوشتی روش.
پاسخ:
تصویر هدر را از وبلاگ روایت عاشقی گرفته ام.
سپاس از لطفت عزیز دل.
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۶:۳۹ محمدصادق برجیان
هنگام خواب، با وضو بودن
روزهای میانی ماه، روزه بودن
هر شب، خواندن سه «قل هو الله احد»
از اخلاق سلمان بود و به معنای عبادت دائمی!
وقتی چشم امیدتان به خدا باشد و باور و ایمان قوی داشته باشید :
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که راست نباشد
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که پیش نیاید
هیچ چیز آنقدر عجیب نیست که دیر نپاید . . .

گرانی بیــــــداد می کند این روزها ...
اما هنوز هم چیزی گران تر از دوری شـــــما نیست ...
اللهم عجل لولیـــــــک الفرج
ابجی به روزم و منتظر حضور گرمت...

سلام و خداقوت وب زیبایی دارین امیدوارم به منم سر بزنین و اگه مایل به تبادل لینک هستین اعلام کنید

وای بانوووو....

نوشته روی هدرت فوق العادس...

پاسخ:
آری؛ جملات سیّد مرتضی همیشه فوق العاده بوده، هست، و خواهد بود..

تا ما نیایم وب شما

شما نیز نمیاید وب ما؟

آیا؟

قابل نمیدانید بلگفا را ؟!

ببخشید ÷ست هامون به پای پستای شما نمیرسه ولی خب تلاش میکنیم تاثیر گذار بنویسیم

خدایا از صبرت همین بس که داری مرا تحمل می‌کنی از بخششت همین بس که به من ناسپاس هم روزی می‌دهی . . .
۰۶ آذر ۹۲ ، ۱۹:۴۹ قلمداد ظهور
زندگی را باید برد؛ زندگی بازی شطرنج در بطن وجودی انسان هاست، گاهی یک اسب تمام آرزوهایت را لگد مال میکند.
سلام...

مهمانید به* صدای صحیفه سجادیه......دعا در حق پدر ومادر*

http://zareh.blog.ir/post/235
۰۷ آذر ۹۲ ، ۰۴:۳۵ محمد کیوان

هــوالـــرحمن


قــرآن اسباب آرامش و دوری از هر گونه استرس را اینگونه بیان می فرماید:

1-     آگاهی انسان از علم خداوند به مشکلات (انعام/33)

2-     کانون گرم خانواده (اعراف/189)

3-     دوستی با دوستان خدا (یونس/62)

4-     خواب و استراحت کافی،خصوصا در طول شب (یونس/67)

5-     اطاعت از خداوند متعال در همه حال چه در خوشی ها،چه در سختی ها (شوری/31و32)

سلام زیبا نگاشتید.
حسین جان
خدمت به نوکران تو برتر ز شاهی است

باید برای نوکر تو سر نثار کرد

بروز هستم....[گل]

زیبا
۰۷ آذر ۹۲ ، ۱۹:۵۸ سفیـــر نـــور
کـــــــــاش بتونیم مثل شهدا باشیم....

باشد که به شهـــــادت برسیم!
۰۷ آذر ۹۲ ، ۲۰:۴۲ شهیده گمنام "بی پلاک 313"
نوای وبلاگتون خیلی زیباست ... 
مدت ها اینا همدم من بودن ...
یازهرا سلام الله علیها 
خدا توفیق این کار و مداومت در اون رو نصیب ما کنه...

شهید بشید
یاعلی
سلام

اذن دخول......

http://zareh.blog.ir/post/233

 به رسم ادب میزبانیم...

۰۸ آذر ۹۲ ، ۰۴:۵۶ محمد کیوان

هــوالستــار

 

مطرح کردن گناه و کارهای زشت دیگران خواه راست باشد یا دروغ،قبح گناه و حرمت را در جامعه می شکند و دیگران را نیز به ارتکاب آن تشویق می کند.

چنین کاری در قرآن،ترویج فحشا و زشتیها محسوب شده و تهمت به دیگران از مصادیق بارز آن است

*سوره نور/19*

 

 

آه که لمس خیالت هم وضو می خواهد!حسین جان........:(
خوشا انان که دائم در نمازند...
۰۸ آذر ۹۲ ، ۱۵:۱۶ یاسر گــَنـدابـی
سلام
به روزم با چند مطلب
نظر بدید و انتقاد کنید.
التماس دعا
۰۸ آذر ۹۲ ، ۱۷:۴۲ آشــیــــــان
سلام خواهر
خدا قوت
سنگرت مستحکم
به ما هم سر بزن
یا زینب
۰۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۴ محمد کیوان

هــوالحـــی

سلام مهربان همه آدینه های من

سلام عزیز...

غروب شد...دلم این بار هم گرفت

بی مقدمه بگویم

خسته ام عزیز،خسته

فقط هرآدینه دلخوشی ام اینست که هنوز به این عاشق عهد شکن هم نگاه می کنی

اگر نبود نگاه مهربان تو...

تو خود می دانی حال و روز عاشق دلخسته را...

و هر جمعه دلخوشم که غروب که می شود،قلبم با همه تاریکی و سنگینی می خواهد

ازین تن غفلت زده به سوی تو پرواز کند..

قبولش می کنی؟

۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۰:۵۳ سید مرتضی
مثل همیشه عالی بود...
کوتاه و مختصر اما پر از معنا...
تلنگر به جایی بود .
التماس دعا...

سلام
این متن ها، به دنیا ارزش داره. ممنون.
روایتی شنیدم که دائم الوضو بودن روزی را زیاد میکند.
ولی تشکر. مطلبی چند جانبه.
۰۹ آذر ۹۲ ، ۲۰:۵۴ خانم چادری
دلم هوای دیگری را برای نفس کشیدن می طلبد...
کو هوایش که نصیبمان شود!
۱۰ آذر ۹۲ ، ۰۵:۲۲ محمد کیوان

هــــو الحلیـم

 

ریشه انحرافها و اضطرابها دو یا چندگانگی شخصیت است و اولین عامل آن ، غفلت است.

درمان آن ذکر و برترین ذکر،نماز است.

در لحظات تنهایی و عظیم ترین شلوغی ها خدا را فریاد کنید

«و چون بندگان  من از تو سراغ مرا می گیرند بدانند که من نزدیکم و دعوت دعا کنندگان را اجابت می کنم زمانیکه مرا بخوانند»

"بقره/186"

۱۱ آذر ۹۲ ، ۰۱:۰۴ آشــیــــــان
سلام خواهر.
برای خواندن دردنامه ای دعوتید.
با اجازه لینکتون کردم. در صورت تمایل شما هم لینک بفرمایید.
یا زینب
سلام....

ملخ ها در شهر.....

پندار ما این است که شهدا رفته اندو ما مانده ایم  اما حقیقت ان است که شهدا مانده اند و زمانه ما را با خود برده است .

یاعلی

۱۳ آذر ۹۲ ، ۰۰:۱۱ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الحسین روحنافدا...

السلام علیک من اطاع الله فی سره و علانیه ؛السلام علی ابن فاطمه الزهرا"روحنافدا"
باسلام بر نوکر زادگان ارباب دوعالم حسین جان؛آخرین شب محرم  الحرام است؛عمرتان پر برکت به نوکری ارباب جان حسین روحنافدا

صدقه برای وجود مقدس و قلب نورانی اباصالح المهدی ارواحناله لک الفدا فراموش نشود!

زنده باشید و سالها نوکری و کنیزی آل الله ارواحناله لک الفدا نمائید..

التماس دعای عهد و فرج مولا ....

لبیک یا حسین جان ...لک لبیک....

سلام سید اگه میشه برای منم دعوت نامه بفرست تا در blog.ir

عضو بشم

خیلی التماس دعا
۱۳ آذر ۹۲ ، ۲۳:۰۹ محمد کیوان

من می دانم. . .

که پس از این همه شکست و تنهایی

و همراه این همه بن بست و درگیری،

کسی که راه تو را در پیش گرفت

و به سوی تو کوچ کرد،

زود به تو می رسد و راهش نزدیک است؛

« أن راحل الیک قریب المسافة »

و فقط این راه برای آنهایی است که کوچ کرده اند

و مهاجر هستند نه مسافر

رفته اند که بروند نه این که دوباره بازگردند.

 


بشنو از نی "علی صفایی حائری"

سلام...

نمک سفره....

http://zareh.blog.ir/post/246

منتظر نگاهتانیم....ما را به نقدی بنوازید....
نوای وبلاگت بدجور با بغض آدم بازی میکنه. . .
۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۲ یعقوب کربلا
سلام
بروزم
۱۴ آذر ۹۲ ، ۲۰:۴۱ ***العبد التائب***
سلام
.....
استغفار از عبادات

http://mha1376.blog.ir/post/51
۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۳ پلڪــــ شیشـہ اے
حال و هوای وبت کشت مرا
هدر کُشت تر
صوتت بیشتر
۲۱ آذر ۹۲ ، ۱۶:۲۸ پلڪــــ شیشـہ اے
من صوتت رو میخوام آبجی
پاسخ:
میتوانی از قسمت نوای دفاع مقدس دانلود کنی.
سلام وبتون بسیار زیباست
به وب من هم سری بزنید اگه با تبادل لینک موافقید خبر بدید.
یا علی

ارسال ديدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">