بی رنگی

اگر مقصد پرواز است؛ قفس ویران بهتر، پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...
 ا

حلقوم ها را می‌توان برید، اما فریادها را هرگز؛ فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند... «شهید سیّد مرتضی آوینی»



بی رنگی

خیلی ها اهل هنر بودند
اما؛
هنر انقلاب اسلامی را،
تو با قلمت معنا کردی...

دریـــــــچــــــــه

تو عشقي و تو را عشق است

روايت كن فتح آخر را..

آويني، آواي دين بود، در دنياي دون...

او را از آستين خالي ِ دست راستش خواهي شناخت، چهره ي ريز نقش و خنده هاي دلنشينش نشانه بهتريست، مواظب باش، آن همه متواضع است، كه او را در ميان همراهانش گم ميكني، اگر كسي او را نمي شناخت، هرگز باور نمي كرد كه با فرمانده لشكر امام حسين رو به روست...

مصطفاي خوبي ها..

قلمم می هراسد، ناگاه از رفتار باز می ماند.. چون رازی در پس آن نوک سیاهش در درون دارد، حاجی نمی دانم که بگویم این تو بودی که به شهادت آبرو بخشیدی، یا شهادت بود که با تو آبرومند شد...

حاجی قلب همه بچه ها رو ربوده بود...حاجی برای بسیجیهاش بی تاب بود و بسیجیها هم برا حاجی...

روشن فدایی ولایت و عاشق نور بود نه ظلمت جهل..

كدامين سو را نظاره مي كني؟

صيادي كه صددام در پي اش بود..

ای لشکر صاحب الزمان... چه آمادگی اي داری تو !

مردان آهنین! آری؛به واقع آهنین بودند کالجبل الراسخ...


˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

Instagram


رنگ، تعلق است و بی‌رنگی در نفی تعلقات. اگر بهار ریشه در زمستان دارد
و بذر حیات در دل برف است که پرورش می‌یابد، یعنی مرگ آغاز حیاتی دیگر است و راه حیات طیبه اخروی از قلل سپید و پربرف پیری می‌گذرد. «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی منتظر منشین که مرگت در رسد؛ مرگ را دریاب؛ پیر شو پیش از آنکه پیر شوی،
و پیری بی‌رنگی است.
***
مــا، اهل ولایــت هستیم
و همه چیـزمان؛ در گـرو ِهمیـن
اهلیت است.
«شهید سیّد مرتضی آوینی»


تـو می آیی
شهیـدان نیز بـاز می گردند،
و آویـنـی روایــت می کند؛
فـتـح نـهـایـی را..

حـــديـــث هــفـــتــه

امام على علیه السلام فرمودند:

اَلْمُؤْمِنُ حَيىٌّ غَنىُّ مُوقِرٌ تَقىٌّ؛

«مؤمن، با حيا، بى ‏نياز، با وقار و پرهيزگار است.»

[عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 55 ، ح 1425]


«آرشيو احاديث»

مـعــرفــی کــتــاب

نام کتاب: یادت باشد...

نویسنده: رسول ملاحسنی

تعداد صفحات: 378 

***

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب‌کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید!

طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب«یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است، عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد اما این تعلق خاطرها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

کتاب «یادت باشد» استعاره‌ای از تمام یادت باشدهای همسران شهدای مدافع حرم است که در لحظات وداع تقدیم گام‌های راسخ این مردان از خودگذشته کردند، یادت باشد از همان جمله معروف شهید حمید سیاهکالی‌مرادی روز قبل از اعزام به سوریه آغاز می‌شود که خطاب به همسرش گفت: «دلم را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی!»، یادت باشد قصه رباب‌های سرزمین ماست که زینب گونه صبوری پیشه کرده‌اند و پرچم پاسداری از حریم حرمت این زندگی عاشقانه را به دوش می‌کشند.

در متن پشت جلد کتاب«یادت باشد» این گونه آمده است:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم منو بی خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم:«یادم هست! یادم هست!».

کتاب یادت باشد، کتابی که با روایتی ساده لب را می‌خنداند و چشم را می‌گریاند تا همه یادمان باشد این اشک‌ها و لبخندها، این آرامش امروز را مدیون رشادت شهدای مدافع حرم و صبر زینی همسرانشان هستیم.


«آرشيو معرفي كتاب»

حجاب در جامعه

يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۲۶ ب.ظ

انسان میتواند از زوایای مختلف به پدیده های مختلف و متنوع زندگی نگاه کند و برداشت های متفاوتی داشته باشد. نشاط آورترین بخش زندگی را میتواند از زاویه ای بنگرد که کسالت آور باشد و بالعکس میتواند به مساله ای که خیلی کسل کننده است از زوایه ای نگاه کند که زیبا جلوه کند و با نشاط با آن روبرو شود. انسان هوشمند، عاقل و زیرک انسانی است که از بهترین راه به پدیده های عالم نگاه کند.

در دوران معاصر، ابزارهای مختلف و متنوع رسانه ای مثل ماهواره ها، سینما، تلویزیون و ... در سرتاسر جهان، در برنامه های مختلف خود برای مردم نسبت به حوادث و مسایل، زاویه دید ایجاد میکنند، یعنی آنها را گاهی زشت تر گاهی زیباتر گاهی سخت تر و گاهی آسان تر نشان میدهند تا بتوانند بر مخاطب تاثیر بگذارند.

درباره مساله حجاب هم همینطور است، در جامعه ما حجاب، خوب تعریف نشده است. خیلی مهم است که مردم به حجاب، ‌زیبا نگاه کنند. مراجع مهم و اثرگذار برای نشان دادن زیباییهای حجاب متولیان عرصه هنر و رسانه و آموزش و پرورش و... هستند که باید با باز کردن زاویه های جدید که تاکنون مورد بحث قرار نگرفته اند و انجام کار هنری متناسب با آن، این مساله مهم را حل کنند.

یک زاویه دید، که متولیان فرهنگی و بخصوص هنرمندان رسانه میتوانند درباره مساله حجاب از آن الهام بگیرند این است که حجاب را به معنای مهربانی تعبیر کنند، مهربانی در مساله حجاب به این معناست که به نوع رفتار و عقیده خود در مساله حجاب، فردی نگاه نکند و فقط خودش و خواسته‌هایش را در نظر نگیرد و همواره دو گروه را مدنظر داشته باشد و در نظر داشته باشد که غافل شدن از یکی از این دو گروه بعضا، صدماتی جبران ناپذیر بر اجتماع وارد میسازد: یکی زنان دیگر، که با بی‌حجابی خود آنها را به عرصه رقابت نکشد، زیرا عموما دختران جوان سعی میکنند در زیبا جلوه دادن خود، از دیگران پیشی بگیرند و نام آن را هم دلبری میگذارند، اما این رفتار، دل بردن نیست بلکه دل شکستن است و نامهربانی کردن بر بقیه زنان است، چون با این کار، رقابتی ایجاد میکنند که در این رقابت، زنان مسن تر و گروهی از دختران دچار محرومیت از زندگی سالم و با نشاط و مختل شدن آن وهمچنین محرومیت از همسر میشوند، چرا که در مسابقه سنگین جلوه گری و جلب توجه مردان، از رقابت باز مانده اند. نگاه فرد محور این دسته از زنان مثل راننده ماشینی است که در روز بارانی به سرعت از میان چاله های داخل جاده عبور میکند و برافرادی که داخل پیاده رو هستند آب میپاشد و آنها را خیس میکند و بعدش میگوید به من ربطی ندارد میخواست کنار بایستد، در حالی که اصلا متوجه نیست که مردم در پیاده رو و مسیر صحیح خود حرکت میکردند و این خود اوست که دیگران را دچار اذیت کرده است. یعنی کسی که دیگران را در نظر نگیرد و بر بقیه انسانها نامهربان باشد خیلی رفتارها میتواند داشته باشد.

یکی از متخصصان مغز و اعصاب میگوید : مصرف قرص اعصاب میان زنان بین سی تا چهل سال بسیار وحشتناک است چون این زنان، فکر میکنند همسرانشان دیگر به آنها توجه ندارند و به گزینه‌های دیگر می‌اندیشند.

دومین گروهی که دختران و زنان در تعاملات اجتماعی خود باید به آن توجه کنند و به آنها مهربان باشند، مردان هستند. مهربانی کردن به مردان یعنی در مقابل مردان دلبری نکند، فکر و روح آنها را درگیر نکند. فرض کنید اصلا رقابتی در کار نیست، اما اگر زنان حجاب را رعایت کنند یعنی ذهن مردان را آزار نمیدهند در نتیجه مردان بهتر میتوانند درس بخوانند، کار کنند و تمرکز بیشتری بر فعالیتهای فردی و اجتماعی داشته باشند. این نکته مهمی است، یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما این است که زنان، ‌مردان را نمیشناسند و مردها هم زنها را. خیلی از ازدواجها که به طلاق می‌انجامد به خاطر همین عدم شناخت است. مادر بزرگها به دخترانشان مردها را معرفی نمیکنند و پدربزرگها هم به پسرانشان، خانمها را معرفی نمیکنند. اگر خانمها آقایون را بشناسند، حجاب را رعایت میکنند تا آنها آزار نبینند. خانم با محبت و مهربان، با حجاب است. این کلام عمیق و ریشه داری است که هنوز نتوانسته ایم آن را توضیح دهیم.

در جوامع غربی با اینکه حجاب رواج ندارد ولی آدمهای معمولی معمولا این چیزها را رعایت می‌کنند، همه جا خودشان را تزیین نمیکنند، همه جا شروع به دلبری و دل شکستن نمیکنند ولی در جامعه ما متاسفانه حرص و ولع ویژه ای در این زمینه وجود دارد. باید این فرهنگ تغییر کند.

در یکی از سفرهای تبلیغی به کانادا، توافق شد در دانشگاه تورنتو، سخنرانی داشته باشم و البته مخاطبین جمعی با عقاید و تفکرات غیردینی و مخالف نظام جمهوری اسلامی بودند که بعضا به مقدسات ما هم توهین میکردند، و حتی نپذیرفتند که با لباس روحانیت در آن برنامه بروم، بنابراین با لباس معمولی در آن جمع حاضر شدم . بحث به مسائل معنوی رسید. بنده گفتم شما مسائل معنوی را از یک زاویه دید دیگری نگاه کنید شاید زیباتر از وقتی باشد که از راه دور به آنها نگاه میکنید، و به همین مناسبت بحث حجاب مطرح شد. یکی از خانمها که تقریبا میانسال هم بود گفت: چرا حجاب داشته باشیم، خب مردها کور بشوند نگاه نکنند. طبیعتا در آن جلسه که مردان هم بودند این حرف ایشان به جای اینکه مورد استقبال دیگران واقع شود، بسیار سخیف به نظر رسید. بنده گفتم حالا اگر کور نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: مسئولیتش با خود مردهاست. گفتم در این رقابت یه عده از خانمها جا میمانند و دیگر به آنها توجهی نمیشود. تکلیف آنها چیست؟ و شما خودتان هم سن و سالی را سپری کرده اید ( احتمالا مشمول این دسته از زنان میشوید). همه خندیدند. بنده نمیخواستم ایشان مورد تمسخر قرار بگیرد بلکه میخواستم توجهش را به این نکته جلب کنم که چرا درست نگاه نمیکنی.

در غرب که حجاب نیست، زن از یک سن معینی از دایره مصرف خارج میشود، چون در عرصه رقابت با دختران جوان هم طرازی نمیکند و خود به خود از گردونه حذف میشود. فیلمهایی در غرب ساخته شده که گرچه مبتذل هستند اما این واقعیت را نشان میدهند و از قلب بازیگرانی سخن میگویند که دوران میانسالیشان فرا رسیده و دیگر کسی آنان را بازی نمیدهد و چقدر افسرده شده اند.

البته حجاب داشتن، دین نمیخواهد. تصاویر به جامانده از اروپای قدیم و فیلمهای سینمایی قدیمیتر اروپای نشان میدهد که حجاب در میان مسیحیان و سایر ادیان وجود داشته است. زنان اروپایی عموما پیراهن هایی به تن میکرده اند که آستین آن تا مچ دست و بلنی آن تا قدم بوده و اندام زن را هم کاملا می پوشانده است. این برهنگی غربی از وقتی حاصل شد که صهیونیستها بر مسیحیان حاکم شدند. همان یهودیانی که مسیحیها را غالبا از طریق فیلمهای هالیوودی وادار به برهنگی کردند. صنعت فیلمسازی هالیوود در دست یهودیان است و فیلمهای اینچنینی را برای عرضه به دیگران تولید میکنند ولی خودشان پیام و محوای فیلم را عمل نمیکنند، چون نمیخواهند جوان هرزه داشته باشند.

در بعضی فیلمهای ساخت یهودیان، میبینیم که حتی وسط سرویس مدارس و دانشگاهها پرده‌ای کشیده‌اند که دختران و پسران را از هم جدا میکند. چون میدانند بی حجابی جلوی تمرکز فکری و رشد علمی را میگیرد.

اینها همه نتیجه رقابتهای سختی است که در موضوع حجاب مشاهده میشود. حجاب جلو رقابتهای شکننده را میگیرد و جلو نامهربانی کردن به مردان را هم میگیرد. انسان باید بزرگوار و مهربان باشد.

زاویه دید دیگر این است که زن و مرد، حجاب را عامل لذت بیشتر از زندگی تصور کنند. اگر جوان مجرد دختر باشد یا پسر، چشم خود را به حرام آلوده کند، بعدها زندگی مشترک موفقی نخواهد داشت و عشق در زندگی او از بین خواهد رفت.

بنده از متولیان رسانه‌ای و نویسندگان و فیلمسازان گله مندم که این حقیقت کلیدی را از طریق ساخت فیلمهای ارزشمند برای مردم بیان نمی کنند.

از زاویه دید دیگری هم میتوان حجاب را بررسی کرد. در رابطه بین زن و مرد، مردان ضعیفترند، به همین دلیل خداوند مدیریت رابطه زن و مرد را به زنان سپرده است و از این زاویه دید، حجاب عامل اقتدار زن میگردد. لذا زنی که حجاب را رعایت نکند تضعیف میشود.

در بعضی کشورها مثل لبنان حجاب از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که زنان غیر محجبه برای باحجاب شدن، جشن حجاب برگزار میکنند و پس از آن، چه ارتباط عاشقانه ای با حجاب برقرار میکنند و چه تعابیر زیبایی درباره آن به کار میبردند. در لبنان در منزلی مهمان بودیم که بعضا زنان آن منزل، محجبه نبودند. در آن جمع، چون بنده روحانی بودم، میپرسیدند که چه مناسبت میلاد یا جشنی در آن ماه یا ماههای بعد هست تا همان روز را، جشن حجاب بگیرند و محجبه شوند. از یکی از آنها که در سال قبل محجبه شده بود انگیزه حجابش را پرسیدم، گفت میدانستم که در اسلام حجاب هست اما حوصله حجاب گرفتن را نداشتم. تا اینکه از بس که مردها به من نگاه میکردند خسته و متنفر شدم چون دوست نداشتم مردها به من نگاه کنند به همین خاطر تصمیم گرفتم حجاب داشته باشم.

همین مساله، خودش یک زاویه دید جدید است که مغفول مانده است. امیدوارم که مورد توجه قرار بگیرد. ان شاءالله.

*«استاد پناهیان»

ديدگاه ها  (۲۵)

خیلی قشنگ و کامل بود
ممنونم
۱۹ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۰۶ ... حسینی ...

تنها دعا نمی کنم که بیایی چون همه می دانند که می آیی
دعا می کنم که وقتی آمدی چشمانم شرمسار نگاه مهربانت نشود
اللهم عجل لولیک الفرج..

۲۰ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۱۹ مجاهدین اسلام
سلام
1. چقدر مطلب جدید و خوب
2. ایکاش ایت حقایق به گوش و فهم همه برسه
3. خدا حفظ کنه این مرد خوش فکر را
4. احسنت به این انتخاب متن و امانتداری شما

التماس دعا
خدا حفظ کنه استاد رو

واقعا حق گفتن
+++

  سلام بصیر
خدا قوت
وقتی شاه پهلوی پیش نماز جماعت میشود!
http://salam3.blogfa.com/post/101
سلام

مطلب بسیار خوبی بود

حجاب زیبایی و تو این زمانه هنر بزرگ دختران این دورانه

یا علی
  • امام صادق علیه‏السلام:
  • «طَلَبتُ فَراغَ القَلبِ فَوَجَدتُهُ فی قِلَّةِ المالِ.»

  • آسایش دل را جستجو کردم و آن را در کمی مال و ثروت دیدم

  • مستدرک الوسایل ج12 ص17
  • ۲۲ بهمن روز تجدید عهد با انقلاب ،‌امام و اسلام است . مقام معظم رهبری
    وعده دیدار ما در صفهای بهم فشرده راهپیمایی ۲۲ بهمن   انشاالله
    چه تعبیر قشنگی:... لذا زنی که حجاب را رعایت نکند تضعیف میشود
    احسن
    ۲۲ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۳۷ سید محسن جوانمردی
    سلام.

    .
    .
    .
    توافق هسته ای یا توقف هسته ای

    ______

    مقداری خوندم ، مثل بقیه سخنان شون زیبا بود.

    مقصرکیه؟ چه قدر از ماهایی ک ادعای حجاب و پاک دامنی داریم تونستیم بارفتارمون باپوشش درست والبته زیبامون خانم ها روب سمت حجاب دعوت کنیم؟مقصر این افتضاح واین بی بند وباری که تو جامعه درخصوص پوشش چ برای خانم ها وچ برای اقایون بوجود اومده روتنها هالیوود وشبکه های مدِماهواره نمیدونم،بلکه رفتار زشت وزننده ای که خانم های باحجاب دارن که به قول خودشون آمران به معروف وناهیان ازمنکر هم هستن بی سهم نیست،چ قدر به معنای حقیقی امر به معروف کردیم؟اصلا بلدیم؟ وقتی خانمهای بی حجاب شکل زیبایی از چادر وحجاب شکل زیبایی از رفتار بانوان باحجاب ببینن قطعا تاثیر میگیرن،چون باز خورد این عمل رو 
    دیدم،عمل کاملا فرهنگیه پس عکس العمل هم باید فرهنگی باشه نه اجباری وزوری مثل گشت ارشاد، واقعا چرا مشکلات رو ازریشه ی خودشون نمیخواهیم حل کنیم؟ب جای اینکه جلوشون رو بگیریم وبگیم موهات را که وبپوشون واون هم بگه ب تو چه؟بهترنیست ب نحوی پوشش زنان مسیحی وحتی یهودی رونشونشون بدیم وبگیم این یهودی ک حتی چهره ومچ دستش هم نباید معلوم بشه تا بفهمه ک اسلام چ قدر آسان وبه نفع احکام رومقرر کرده،چ قدر درمورد پوشش اقایون تذکر دادیم؟غیرازاینکه همه میگن مرد است میتواند فلان باشدو....،ولی دیگه ب این موضوع اهمیت ندادیم ک زن این را بی عدالتی وتفاوت شدید بین زن ومرد درجامعه میپندارد، ای کاش با حجاب زیبا ورفتار پسندیده امر کنیم.@):-@):-@):-
    ۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۴۷ ی آنتی زایون
    سلام  ممنون بسیار عالی بود دعوتید به آنتی زایون با مطلب : وَ فىِ أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ لِّلسَّائلِ وَ المَْحْرُومِ و در اموال خود براى سائل و محروم حقى قائل بودند سوره ذاریات - آیه 19
    به طنزترین ولیتاینِ دروبلاگم تشریف بیارید[نیشخند][زبان][خنده]

    +++++++++++++++++++
    امام حسن مجتبى علیه السلام:

    «لَمّا قیلَ لَهُ إِنَّ فیکَ کِبرا ـ کَلاّ، اَلکِبرُ لِلّهِ وَحدَهُ وَلکِن فىَّ عِزَّةٌ، قالَ اللّه تَعالى (وَلِلّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ)»

    در پاسخ کسى که به ایشان گفت در وجود شما تکبّر است، فرمودند هرگز، تکبّر تنها از آن خداست. اما در وجود من، عزّت است. خداى متعال فرموده است «و عزّت از آن خدا و پیامبر او و مؤمنان است».
    بحارالأنوار، ج24، ص325، ح40

    سلام
    کاملا بروزم و البته منتظر قدوم شما
    تشریف بیارید بانظر.

     

    ۲۶ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۴۱ حسین علیمحمدی
    خیلی هم عالی
    سلام بصیر
    http://salam3.blogfa.com/post/102
    ۲۷ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۴۴ کمی بودن ...
    حرفاشون خیلی قابل تامله
    ۳۰ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۰۲ ... یک بسیجی ...
    گفتیم چه شد یاد شهیدان؟ گفتند
    یک کوچه به نامشان نکردیم مگر!!؟

    ۳۰ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۵۶ کمی بودن ...
    یاقریب
    ای نزدیک بندگان

    خداوندازخودمابه قلبمان نزدیکتراست
    دلیل آن رادرسوره ی اعراف 
    آیه ی 24بخوانید!
    ملت همیشه در صحنه
    دعا، استغفار را از یاد نبرید که بهترین درمان‏ها براى تسکین دردهاست
    و لحظه ‏اى از یاد خدا غافل نباشید.
    فرازی از وصیت‌نامه شهید محمدرضا رحمانى

    سلام
    ان شاءالله دیده بسته مون به حجاب و مسائل دینی تغییر کنه
    بسیاری از مشکلات بخاطر فکر بسته و حقیر هست
    مثلا نسبت به همین مسئله حجاب
    هستند برخی ها بخاطر حرف مردم(مردم کوته فکر) حجاب نمیکنند

    حجاب، سکوی پرواز زن به سمت آسمان است؛
    افسوس که برخی به زمین، عادت کرده‌اند.
    چیزهایی که در مورد عفت نوشته بودی مثل دلبری و عشوه عالی بود اما به نظر من بحث فعلی حجاب چیزی است که آزادی فرد در آن مورد توجه نیست یعنی انتظار داریم زنان حداکثر حجاب را را رعایت کنند و هیچ حداقلی را برای آزادی فردی زنان قائل نیستیم. یعنی هر زنی که یه کم از چادر دور بشه یعنی بره سمت مانتو مقنعه و روسری و یا بدون روسری یه درجه از ایمانش کم شده و فقط چادر نشان دهنده اسلام کامل است!
    پاسخ:
    نگاه ما به مبحث حجاب، دستورات الهی است نه صرفا به عنوان یک پدیده اجتماعی و مبنای ارزشگذاری مان هم بر اساس همان دستور الهی است. معیار عمل از نگاه ذات باری‌تعالی «ان اکرمکم عندالله اتقاکم» چه در بحث عدل و اخلاق و معاشرت، چه در بحث جهاد و حجاب و...
    شاید احکام دینی ما دستورات الهی نباشند و در خصوص برخی از احکام مصداق آیه 27 سوره حدید باشیم. رهبانیتی که ابداع کرده بودند و ما بر آنها مقرر نداشته بودیم گرچه هدفشان خشنودی خدا بود

    ارسال ديدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">