بی رنگی

اگر مقصد پرواز است؛ قفس ویران بهتر، پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...
 ا

حلقوم ها را می‌توان برید، اما فریادها را هرگز؛ فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند... «شهید سیّد مرتضی آوینی»



بی رنگی

خیلی ها اهل هنر بودند
اما؛
هنر انقلاب اسلامی را،
تو با قلمت معنا کردی...

دریـــــــچــــــــه

تو عشقي و تو را عشق است

روايت كن فتح آخر را..

آويني، آواي دين بود، در دنياي دون...

او را از آستين خالي ِ دست راستش خواهي شناخت، چهره ي ريز نقش و خنده هاي دلنشينش نشانه بهتريست، مواظب باش، آن همه متواضع است، كه او را در ميان همراهانش گم ميكني، اگر كسي او را نمي شناخت، هرگز باور نمي كرد كه با فرمانده لشكر امام حسين رو به روست...

مصطفاي خوبي ها..

قلمم می هراسد، ناگاه از رفتار باز می ماند.. چون رازی در پس آن نوک سیاهش در درون دارد، حاجی نمی دانم که بگویم این تو بودی که به شهادت آبرو بخشیدی، یا شهادت بود که با تو آبرومند شد...

حاجی قلب همه بچه ها رو ربوده بود...حاجی برای بسیجیهاش بی تاب بود و بسیجیها هم برا حاجی...

روشن فدایی ولایت و عاشق نور بود نه ظلمت جهل..

كدامين سو را نظاره مي كني؟

صيادي كه صددام در پي اش بود..

ای لشکر صاحب الزمان... چه آمادگی اي داری تو !

مردان آهنین! آری؛به واقع آهنین بودند کالجبل الراسخ...


˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

Instagram


رنگ، تعلق است و بی‌رنگی در نفی تعلقات. اگر بهار ریشه در زمستان دارد
و بذر حیات در دل برف است که پرورش می‌یابد، یعنی مرگ آغاز حیاتی دیگر است و راه حیات طیبه اخروی از قلل سپید و پربرف پیری می‌گذرد. «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی منتظر منشین که مرگت در رسد؛ مرگ را دریاب؛ پیر شو پیش از آنکه پیر شوی،
و پیری بی‌رنگی است.
***
مــا، اهل ولایــت هستیم
و همه چیـزمان؛ در گـرو ِهمیـن
اهلیت است.
«شهید سیّد مرتضی آوینی»


تـو می آیی
شهیـدان نیز بـاز می گردند،
و آویـنـی روایــت می کند؛
فـتـح نـهـایـی را..

حـــديـــث هــفـــتــه

امام على علیه السلام فرمودند:

اَلْمُؤْمِنُ حَيىٌّ غَنىُّ مُوقِرٌ تَقىٌّ؛

«مؤمن، با حيا، بى ‏نياز، با وقار و پرهيزگار است.»

[عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 55 ، ح 1425]


«آرشيو احاديث»

مـعــرفــی کــتــاب

نام کتاب: یادت باشد...

نویسنده: رسول ملاحسنی

تعداد صفحات: 378 

***

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب‌کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید!

طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب«یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است، عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد اما این تعلق خاطرها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

کتاب «یادت باشد» استعاره‌ای از تمام یادت باشدهای همسران شهدای مدافع حرم است که در لحظات وداع تقدیم گام‌های راسخ این مردان از خودگذشته کردند، یادت باشد از همان جمله معروف شهید حمید سیاهکالی‌مرادی روز قبل از اعزام به سوریه آغاز می‌شود که خطاب به همسرش گفت: «دلم را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی!»، یادت باشد قصه رباب‌های سرزمین ماست که زینب گونه صبوری پیشه کرده‌اند و پرچم پاسداری از حریم حرمت این زندگی عاشقانه را به دوش می‌کشند.

در متن پشت جلد کتاب«یادت باشد» این گونه آمده است:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم منو بی خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم:«یادم هست! یادم هست!».

کتاب یادت باشد، کتابی که با روایتی ساده لب را می‌خنداند و چشم را می‌گریاند تا همه یادمان باشد این اشک‌ها و لبخندها، این آرامش امروز را مدیون رشادت شهدای مدافع حرم و صبر زینی همسرانشان هستیم.


«آرشيو معرفي كتاب»

انا لله و انا الیه راجعون...

چهارشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۰، ۰۷:۰۶ ب.ظ

مادر سیّد شهیدان اهل قلم به لقاءالله پیوست.فراغ تمام شد...
بالاخره به وصال ِ سیّد مرتضایش رسید!

بیـ... رنگـ... :

خوشا به حالت مادر... برای همیشه رفتی پیش سیّد مرتضایت.

سلام ما را هم به آقا سیّد مرتضی برسان...

 

ديدگاه ها  (۳۶)

سلام دوست خوبم
امیدوارم در زمینه ی وبلاگ نویسی موفق باشید
بزرگترین فروشگاه اینترنتی وسایل کمیاب تزئینی و عاشقانه افتتاح شد !
خوشحال میشم شما هم از این فروشگاه دیداری بکنید !
راستی میتونی در خبرنامه ی وبلاگ هم عضو بشی تا هر روز مطالب جدید رو به ایمیلت ارسال کنم
خدا رحمتش کند
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۳:۴۳ بره اهوی امام رضا
سلام
پیامبراسلام می فرمایید:
خداوند شنونده آیات قران را از گرفتاریهای دنیا نجات می دهد و قرائت کننده آن را از گرفتاریهای قیامت در امان می دارد.
رفت در جوار " لا تسمع فیها لا غیه
خدا رحمتش کرده
سلام....
چه مهمونی داشته دیشب مادر شهید آوینی.....
دعایم کن
یاعلی مددی
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۵:۴۶ نگین بشکرد
چه فرزند لایقی!!!
چه مادر بزرگواری!!!!!!
خدا هردوی این عزیزان رو غریق رحمت خودش بکند. خوش به حالشون!
سپاسگزارم
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۶:۲۶ نقطه چین تا خدا
خوش بحالشون .
انا لله و انا الیه راجعون.
سلام
خوش به حالش که پارتی داشته.
خدارحمتش کنه
بروزم
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۰۰ عشق یعنی یه پلاک
روحش شاد
خدا مادر شهید عزیزمون با شهدای کربلا محشور کند ان شاالله
اللهم الرزقنا توفیق الشهادة
التماس دعا
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۱۲ رهجوی ولایت
سلام
اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
من هم مثل همه میگم که خوش به حالشون که به شهیدشون پیوستند
و به خوشبخت ی ابدی برسند ان شاءالله
یامهدی
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۱۲ فرمانده عملیات
سلام همسنگر.
خداوندبا فرزندش محشور کند.
فرمانده عملیات
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۹:۱۰ مصباح الهدی
سلام
انا لله و انا الیه راجعون.

خوش به سعادتش که ذخیره ای بزرگ برای آخرتش از پیش فرستاده بود...
فرزند بزرگوارش سید مرتضی...
وای.....خدا رحمتشون کنه...
و با سید الشهدا و سید شهیدان اهل قلم محشورشون کنه
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۱۹:۴۵ منتظر بهار
خدایش بیامرزد
رو سفید است با چنین فرزندی
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۶ ودنیا هیچ فرقی نکرده است
مرتضایش بدجور دلتنگش شده بود
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۴۰ پلاک های گم شده
خبر بسیار تلخی بود ........هی تنها و تنها تر میشیم...... اللهم ارزقنا شهادت فی سبیلک

برحمتک با ارحم الراحمین

برای شادی روح همه شهدا اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
۱۰ اسفند ۹۰ ، ۲۱:۳۸ من یک مسلمانم
سلام
روحشان شاد ،

یا علی فدایی سید علی
سلام دوست بزرگوار
نظر تمام مسیحیان راجع به تثلیث یکسان نیست، برخی تثلیث را آموزه‌‌ای غیر کتاب مقدسی و برگرفته از فلسفه یونان می‌دانند.
درباره مسیحیت چه می دانید؟
منتظر حضور شما هستم.
موفق باشید
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۰۰:۴۴ ***نمازگذار***
پیامبر اکرم(ص):خدای تعالی به داوود وحی کرد و فرمود:
ای داوود،من پنج چیز را در پنج محل قرا دادم ولی مردم آنهارا در پنج جای دیگر جست و جو میکنند.بنابراین برای همیشه به آنها نخواهند رسید
1)علم را در گرسنگی و تلاش قرار دادم و مردم آن را در سیری دنبال میکنند.
2)عزت را در پیروی از خودم قرار دادم و مردم آن را در خانه ی قدرتمندان و حکمرانان جست و جو میکنند.
3)بی نیازی را در قناعت قرار دادم و مردم آن را در زیادی کالاها دنبال میکنند و بنابراین آن را هیچگاه نمی یابند.
4)خشنودی ام را با دشمنی با هوای نفس قرار دادم حال آنکه مردم آن را در خشنودی هوای نفس می جویند.
5)آسایش را در بهشت قرار دادم و مردم آنرا در دنیا جست و جو میکنند.
#######################################
و سلام برترین سرآغاز است.......
از حضور سبز و نظر خیلی قشنگتون متشکرم........
جمله زیبایی بوده اسم بی رنگی لینکتون کردم اگه بد بود بگید عوضش کنم
سلام
از وبتون لذت بردم
با اجازتون لینکتون کردم
شما هم اگه تمایل داشتید مرا لینک بفرمائید.
سلام
ای خدا....
خوشبحال این مادر که پیش مادر امام حسین(ع)شرمنده نشد.
ای خدا به دادمون برس داریم آروم آرو تنها وتنهاتر میشیم
خدایا...هنوز توی داغ "ننه علی" بودیم...
که....مادر شهید اوینیووو

خدا..نکنه خبریه..داری خوبای عالم رو میبری...
نکنه عذاب قرار بیاد...

خدا جون...

عشق تو مرا الست ومنکم ببعید

هجر تو مرا عند عذابی لشدید

بر گرد لبت نوشته یحیی و یمیت

من مات من العشق فقط مات شهید
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۱۰:۵۶ خادم الشهداء
مسلماً همجوار با فرزند شهیدش خواهد شد
خوش بحالش

یاعلی
خدایش بیامرزدش

بسی گفتیم و گفتند از شهیدان
شهیدان را شهیدان میشناسند
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۱۱:۰۱ رهجوی ولایت
سلام اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
بروزم با یک مطلب جدید.
"لطفا جواب قانع کننده بدید..."
لطفا سریعا به وبم بیاید و جواب خودتونو بدید
خواهش می کنم جواب بدید تا شبهه ها از بین برود.
یامهدی
سلام.
از شما دعوت میکنم تا در ختم صلوات هدیه به امام زمان (عج) شرکت کنید.
منتظرتون هستم.
التماس دعا
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۱۶:۱۵ مهموم یا کربلایی
خدای متعال رحمتش کند
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۱۰ ریحانه سادات
خدا انشالله با سید بزرگوارش مشهور کنه
مادر جان سلام مارا به سید برسان وبگو برای ما که دلمان زمین گیر شده دعا بکنه
برای من که داغ برادر دیدم دعا به حال دلتنگم بکنه
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۱۲ ★سُهـــــا★
سلام
خدا رحمتشان کنه

راستی از آپ قبلیتون خیلی خوشم اومد
جالب بود!
موفق باشید

اللهم عجل لولیک الفرج
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۱۴ ★سُهـــــا★
گمونم آدرس وبو نذاشتم
۱۱ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۲۳ فرمانده عملیات
سلام همسنگر.
سربازان ولایت به کوری چشم دشمنان اسلام فردا حماسه ای دیگری رو
رقم خواهند زد.
فرمانده عملیات
خوش به حالش....
سلام...
به روز هستم با:
ریا به رویت تصویر...
منتظر حضور ...
و منتظر نظرات سازنده...

بنده رو لینک بفرمایید لطفا...
اگه هم لینک نیستید بفرمایید با چه اسمی لینکتون کنم...

ارسال ديدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">