بی رنگی

اگر مقصد پرواز است؛ قفس ویران بهتر، پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...
 ا

حلقوم ها را می‌توان برید، اما فریادها را هرگز؛ فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند... «شهید سیّد مرتضی آوینی»



بی رنگی

خیلی ها اهل هنر بودند
اما؛
هنر انقلاب اسلامی را،
تو با قلمت معنا کردی...

دریـــــــچــــــــه

تو عشقي و تو را عشق است

روايت كن فتح آخر را..

آويني، آواي دين بود، در دنياي دون...

او را از آستين خالي ِ دست راستش خواهي شناخت، چهره ي ريز نقش و خنده هاي دلنشينش نشانه بهتريست، مواظب باش، آن همه متواضع است، كه او را در ميان همراهانش گم ميكني، اگر كسي او را نمي شناخت، هرگز باور نمي كرد كه با فرمانده لشكر امام حسين رو به روست...

مصطفاي خوبي ها..

قلمم می هراسد، ناگاه از رفتار باز می ماند.. چون رازی در پس آن نوک سیاهش در درون دارد، حاجی نمی دانم که بگویم این تو بودی که به شهادت آبرو بخشیدی، یا شهادت بود که با تو آبرومند شد...

حاجی قلب همه بچه ها رو ربوده بود...حاجی برای بسیجیهاش بی تاب بود و بسیجیها هم برا حاجی...

روشن فدایی ولایت و عاشق نور بود نه ظلمت جهل..

كدامين سو را نظاره مي كني؟

صيادي كه صددام در پي اش بود..

ای لشکر صاحب الزمان... چه آمادگی اي داری تو !

مردان آهنین! آری؛به واقع آهنین بودند کالجبل الراسخ...


˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

Instagram


رنگ، تعلق است و بی‌رنگی در نفی تعلقات. اگر بهار ریشه در زمستان دارد
و بذر حیات در دل برف است که پرورش می‌یابد، یعنی مرگ آغاز حیاتی دیگر است و راه حیات طیبه اخروی از قلل سپید و پربرف پیری می‌گذرد. «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی منتظر منشین که مرگت در رسد؛ مرگ را دریاب؛ پیر شو پیش از آنکه پیر شوی،
و پیری بی‌رنگی است.
***
مــا، اهل ولایــت هستیم
و همه چیـزمان؛ در گـرو ِهمیـن
اهلیت است.
«شهید سیّد مرتضی آوینی»


تـو می آیی
شهیـدان نیز بـاز می گردند،
و آویـنـی روایــت می کند؛
فـتـح نـهـایـی را..

حـــديـــث هــفـــتــه

امام على علیه السلام فرمودند:

اَلْمُؤْمِنُ حَيىٌّ غَنىُّ مُوقِرٌ تَقىٌّ؛

«مؤمن، با حيا، بى ‏نياز، با وقار و پرهيزگار است.»

[عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 55 ، ح 1425]


«آرشيو احاديث»

مـعــرفــی کــتــاب

نام کتاب: یادت باشد...

نویسنده: رسول ملاحسنی

تعداد صفحات: 378 

***

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب‌کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید!

طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب«یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است، عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد اما این تعلق خاطرها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

کتاب «یادت باشد» استعاره‌ای از تمام یادت باشدهای همسران شهدای مدافع حرم است که در لحظات وداع تقدیم گام‌های راسخ این مردان از خودگذشته کردند، یادت باشد از همان جمله معروف شهید حمید سیاهکالی‌مرادی روز قبل از اعزام به سوریه آغاز می‌شود که خطاب به همسرش گفت: «دلم را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی!»، یادت باشد قصه رباب‌های سرزمین ماست که زینب گونه صبوری پیشه کرده‌اند و پرچم پاسداری از حریم حرمت این زندگی عاشقانه را به دوش می‌کشند.

در متن پشت جلد کتاب«یادت باشد» این گونه آمده است:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم منو بی خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم:«یادم هست! یادم هست!».

کتاب یادت باشد، کتابی که با روایتی ساده لب را می‌خنداند و چشم را می‌گریاند تا همه یادمان باشد این اشک‌ها و لبخندها، این آرامش امروز را مدیون رشادت شهدای مدافع حرم و صبر زینی همسرانشان هستیم.


«آرشيو معرفي كتاب»

السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده

امشب شب بی مادر شدن است، شب بی مادری. شبی که مادر به آسمان پر می کشد؛ شب جدایی... شبی ست که علی تنها و غریب می شود، شبی که حسنین و زینب یتیم می شوند. قلب کوچک محسن اما بی مادری را تحمل نداشت...

زهرا سلام الله علیها سنگ صبور و رازدار علی بود. آن بود که علی بعد از زهرا ، درد هایش را به چاه میگفت. علی فاطمه بود و فاطمه علی... زهرا تمام هستی خود را فدای علی کرد. مگر علی علیه السلام چه کرده بود؟ مگر علی چه بود؟ مگر زهرا کیست؟ حضرت زهرایی که بانوی حجاب و اسوه یگانه زنان و سیدة النساء العالمین است را الگوی خود قرار دهیم و تفکر او را مبنای زندگی، که از حضور بدون حجاب در مقابل کوری ابا می کند.

حجاب دغدغه تاریخی و ابدی زهرا بود و زهرا سلام الله علیها یگانه بانوی عفاف ورزیدن. زهرا سلام الله علیها فقط هجده سال داشت. ولی برخی دختران ما هجده ساله یا بیشترند ولی از حجاب حیا و عفاف بویی نبرده اند، آری؛ دختر خانم بد حجاب اجتماع، با شما هستم!؟ چادر وصیت و ارثیه حیاورزی زهراست به دختران و زنان ما. حال که الگو داریم دیگر چرا مستاصل هستیم؟ کاش قدرش را بدانیم، کاش...

چگونه باید فاطمی شد؟! اگر مرد علوی باشد زن و خانوده را هم فاطمی خواهد کرد.

روزهای آخر زندگی مادر بود، زنان مدینه تصمیم گرفتند به عیادت او بروند. آن روز خانه پر از جمعیت خانم ها بود، یکی از خانم ها به نمایندگی از دیگران از فاطمه سلام الله علیها پرسید: شب را چگونه صبح کردی؟ آخر مادرمان پهلو و بازویش شکسته بود، محسنَش سقط شده بود و... مادر ولی از این درد ها آزرده نبود که از زخم زمانه می رنجید، از تنهایی علی...

فاطمه سلام الله علیها حمد و ثناى الهى را بجا آورد و به پدر خود درود فرستاد. سپس فرمود: به خدا سوگند صبح کردم در حالى که از دنیاى شما بیزارم و بغض مردان (ابوبکر و عمر و...) در دلم جاى گرفته است. از دهان به دورشان انداختم بعد از آنکه گاز گرفتمشان و از آنها بدم آمد بعد از آنکه امتحانشان کردم.
چه زشت است کندى، آنچه تندى از آن مطلوب مى‏باشد.
از شمشیر تیزى و تندى انتظار مى‏رود، حال اگر کند باشد زشت و نارواست. از مردان شما هم وفا و معاونت و همکارى انتظار مى‏رفت اما برعکس بى‏وفایى و بى‏اعتنایى دیده شد. و چه زشت است بازى بعد از جدیت و کوشش. یعنى زشت و نارواست براى مردمى که کار را با اراده و جدیت شروع کردند حال برگردند و بازیگر شوند. 
و چه زشت است کوبیدن بر سنگ خارا و چه قبیح است شکاف برداشتن سرنیزه‏ها و حیله و نیرنگ در آراء و اندیشه‏ها و لغزش در خواسته‏ها. 
یعنى کار اینها مانند مشت بر سنگ کوفتن و بالاخره نیزه به سنگ زدن که عاقبت سرنیزه شکاف برمى‏دارد و مى‏شکند و فایده نمى‏برد و زشت و قبیح است که انسان مزورانه فکر کند و در خواسته‏هاى خود راه لغزش و سقوط را دنبال کند. و مردان شما بد چیزى براى خود پیش فرستادند و آن اینکه خشم خدا را براى خود فراهم آوردند و در عذاب جهنم جاودان خواهند بود...

آری؛ امشب دیگر در خانه مادر نداریم...

بیـ... رنگـ... :

دستی هم به پهلوی ما بکش مادر..

ديدگاه ها  (۷۲)

یا فاطمه!
سرشتم، مهر و محبت تو!
بهشتم، مزار بى چراغ تو!
چنان کن که سرنوشتم، باشد لطف و شفاعت تو!
یا فاطمه!
تو زهرایى و شفیعه ى روز جزا!
تو فاضله اى و آینه دار فضیلت، محشر کبرا!
یا فاطمه!
به حق رحمتت! به حرمت عطوفتت!
دست من و لطف و عطاى بى کرانه ات.
جرم من و شفاعت گرى یگانه ات.
یا فاطمه! اى مظهر رحمت بى کرانه ى الهى!
اى تجلى عطوفت بى همتاى خدایى!
اى بروز رأفت بى پایان بارى:
اهل عصیان گر تو را روز جزا حامى کنند
قهر سبحانى کند تیغ جزا را در نیام
گر گشایى از شفاعت بر گنه کاران درى
بندد از رحمت خدا درهاى دوزخ را تمام.

سلام
ایام شهادت بانوی دو عالم را تسلیت می گویم
....فاطمه طلایه دار شفاعت....... به روزم
التماس دعای خیر
سلام خواهری
یادت نره ازمادرت برام شفاعت بخوای
این شبا خیلی محتاجم خیلی...
دلم هوای امام رضا کرده از مادرت بخواه...
ولی نه بیخیالش خجالت میکشم
فقط بخواه که آقام ظهورکنه که خیلی غریبه
یاعلی
راحت یاتون آی مدیننین اهلی اولدی فاطیمه
مادر نمیر! مردن برای تو زود است و یتیمی برای ما زودتر.
ما هنوز کوچکیم، از آب و گل در نیامده‌ایم. هنوز سرهایمان طاقت گرد یتیمی ندارد.
نهال تا وقتی که نهال است احتیاج به گلخانه و باغبان دارد، تاب سوز و سرما و باد و طوفان را نمی‌آرد، و ما از نهال کوچکتریم و از غنچه ظریف‌تر.
اما نه، نمان برای محافظت از ما، نمان برای اینکه از ما مراقبت کنی.
تو خود اکنون نیاز به تیمار داری. بمان برای اینکه ما تو را بر روی چشمهای خود مداوا کنیم.
تو اکنون به کشتی نجات طوفان زده‌ای می‌مانی که به سنگ کینة جهال غریق، شکسته‌ای و پهلو گرفته‌ای.
بمان برای اینکه ما بی‌مادر نباشیم. بمان برای اینکه ما مادری چون تو داشته باشیم.
می‌دانم که خسته‌ای، می‌دانم که مصیبت بسیار دیده‌ای، زجر بسیار کشیده‌ای، غم، بسیار خورده‌ای و می‌دانم که به رفتن مشتاق‌تری تا ماندن و به آنجا دلبسته‌تری تا اینجا.
اما تو خورشیدی مادر! بمان! به خفاشان نگاه نکن، این کوری مسری و مزمن دلت را مکدر نکند، تو بخاطر همین چند چشم که آفتاب را می‌فهمند بمان.
می‌دانم که تو به دنبال چشمی برای دیدن و دلی برای فهمیدن گشتی و نیافتی.
من با چشمهای کودکانة خودم شاهد بودم که تو با آن حال نزار، سوار بر مرکب می‌شدی و به همراه پدرم علی و دو برادرم حسن و حسین، شبانه بر در خانه‌های تک‌تک مهاجرین و انصار می‌رفتید و آنها را به دریافتن حقیقت، دعوت می‌کردید.
«ای گروه مهاجرین و انصار! خدا را، پیامبر را و وصی و دخترش را یاری کنید. این شما نبودید که با پیامبر بیعت کردید و عهد بستید که فرزندان او را به مثابه فرزندان خود بشمارید؟


کشتى پهلو شکسته پشت در پهلو گرفت
ساحلش مسمار در شد موج از هر سو گرفت

خون چکان از سینه‏ اش دنبال حیدر مى ‏دوید
یک قدم برداشت اما دست بر پهلو گرفت

چون گرفتند از گل ریحانه احمد گلاب
میخ در از قطره‏ هاى خون آن گل بو گرفت

بوى گل پیچید در گلخانه ‏اى آتش زده
غنچه‏ اش بر یارى او، سجده‏ اى نیکو گرفت

انتقام مصطفى را دشمنش در کوچه‏ ها
با غلاف و سیلى اش از چهره و بازو گرفت

پرده دار عصمت حق آمده خانه ولى
آنچنان نیلى شده کز همسرش هم رو گرفت

آفتابى در دل شب در میان خاک شد
قامت ساقى شکست و دست بر زانو گرفت
سلام ... اینم کوتاه مطلبی در مورد شهید میر اسلام ... خیلی وقت بود که می خواستم این مطلب و آپ کنم اما انگار تقدیر بر این بود که شب شهادت مادرش زهرا (س) ازش یاد بشه ...

منتظرم ...........یا زهرا
سلام خواهری
ایام تسلیت
دعا یادت نره
بحق صورت نیلی مادرمون...
سلام




شهادت حضرت فاطمه(س) را به شما نیز تسلیت عرض می کنم
چاه هم چه نعمتی بود ..

تسلیت ..
--
سلام
چه خوب نوشته اید
مرد اگر علوی باشد زن و خانواده را هم فاطمی می کند
یا علی و زهرا ..
" اللهم صل علی فاطمه و ابیه و بعلها و بنیها و سر الموستودع فیها به عدد ما احاط به علمک "

او روزی با بذر یک گل

به دنیا آمد

با قرآن و آینه دوست شد

و تنها سهم او از زمین کوچ بود

گلها به چشمانش سوگند می خوردند و به دستش، آبـها

و همچنان قطره قطره میچکند بر مساحت نبودنش

..
۰۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۳:۱۰ فرمانده عملیات
سلام همسنگر.
تو شمعی که نسوختی ولی آب شدی
در دایره چرخیدی و گرداب شدی
آن لحظه که بودی بین در و دیوار
چون در کمیاب نایاب شدی
آن شب که علی زهجر تو چون شمع سوخت
به دیدار پدر رفتی و سیراب شدی
وقتی که تو را به روی دست می بردند
یک یا علی گفتی و بی تاب شدی.
آن دم که سر حسین بر نیزه زدند
هر روز و شبت را تو بی خواب شدی.
السلام علیک یا فاطمة الزهرا(سلام الله علیها)
سلام دوست عزیز:
سالگرد شهادت مظلومانه اوّلین مدافع حریم ولایت و امامت؛حجج علی الحج،حضرت صدیقه طاهره بر شما تسلیت باد.
من روی پنجه ی پا ایستادم اما...دستش از روی سرم رد شد و به مادر خورد...
با اجازتون لینک شدید...
یا زهرا...
۰۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۵:۳۸ یه تیکه از ماه
گفتم کمی بخوابم و آرامتر شوم
اما دوباره درد سراغ مرا گرفت
می خواستم بگردمو پهلو عوض کنم
ناگه رگی ز پهلوی من بی هوا گرفت
تا میرود ز دیده ام آن صحنه های داغ
ای زخم سینه باز به در میبری مرا
ای زخم با لباس سفیدم چه کرده ای
داری شبیه حوصله سر میبری مرا

نجوایی با مادر
منتظرتونم ....
پشت و پناه و تکیه گاه و یاورش را...

یا زهرا......
سلام
حضرت فاطمه زهرا (س):
از دنیاى شما سه چیز محبوب من است: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر، انفاق در راه خدا.
التماس دعا
آپم و منتظرتون
هروقت تحقیر می شدم با صدای بلند می خندیدم
نام مرا گذاشتند "با جنبه" بی آنکه بدانند
خندیدم تا کسی صدای شکسته شدنم را نشنود !!!
سلام دوست بزرگوار و عزیز

آخرین ارسالی زیبای شمارا خواندم . ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیهارا تسلیت می گویم .

با تشکر از حضور محترم و نظرهای زیبای شما در ارسالی های گذشته وبلاگم ، به روزم با این مطلب و پرسش :

در زندگی ، چه رنجی از دیدگاه شما ، دردآورترین ؛ و چه لذتی ، خوش ترین و شیرین ترین است ؟

صمیمانه ترین درود هایم را پذیرا باشید .
تا ابد این نکته را انشاء کنید
پای این طومار را امضاء کنید
هر کجا ماندید در کل امور
رو به سوی حضرت زهرا (س) کنید
التماس دعا
یاعلی
خدا مادرم را کجا می برند....
کجا می برند...
سلام.
وبلاگتون زیباست و زیباتر اینکه خودتون رو به شهید آوینی پیوند زدید.
لینک شدید با افتخار
۰۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۸:۴۹ علیرضا محمدی
آجرک الله ...
السلام علیک یا فاطمه الزهرا
سلام بزرگوار
التماس دعا
یا علی مدد
۰۷ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۱:۱۷ هفتصد و هفتاد و هفتمین منتظر
سلام دوست عزیز/بروزم(بعد از شهدا چه کردیم؟!)/خوش حال میشم سر بزنید و نظرات ارزنده تون رو بیان کنید./منتظر حضورتون هستم/


راه باز است معبر ها همه پاک شده اند ،
لا به لای سیم خاردارها پلاکها چشمک میزنند و
شهدا هنوز ایستاده اند و
با سر انگشت وفا نقطه ی رهایی را نشان میدهند .
خط هنوز شکسته نشده است ،
کوله پشتی بسیجی ها لب خاکریز نشسته است .
فرمانده فریاد میزند : سنگر را بکن ای برادر ، امروز هم روز جنگ است!
امروز اما قلم ها سر نیزه های تفنگ است!
امروز میدان معنا خود عرصه ی کارزار است!
هر واژه ای یک گلوله ، هر جمله ای یک تفنگ است،
قلم هایی به عدد اراده ها ...
باید دست به کار شد اینجا مجنون است، جزیره ی عاشقان ،
صدای فرمانده از لابه لای نیزارها تا اعماق تاریخ میرسد:
«اگر ماندید، بنویسید ، حقانیت و مظلومیت این بچه ها را »

برای شادی روح شهدا،مخصوصا شهدای گمنام صلوات...
آنان که براین خانه هجوم آوردند
درخاک نهال کینه را پروردند
درکعبه علی شکسته بتهاشان را
اکنون به درخانه تلافی کردند

ممنون ازمطالبتون
منتظر حظورتان هستیم
اصلن اصل عزا بعد از خاکسپاری مادر شروع شد... قصه یتیمی بچه ها... قصه گریه های شبانه و بی صدا و مردانه فاتح خیبر...قصه درد دل های مولا با چاه غربت...
یا زهرا ( س )
با خاطرات " دیار عاشقی ( قسمت چهارم ) " منتظر حضور سبز شما هستیم
حضرت زهرا(س) : تلاوت کننده سوره حدید/ واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده میشود.
التماس دعا
همیشه فاصله ای هست بین چشم و تماشا!
به روزم
...
۰۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۱:۱۱ او خواهد آمد...
ناله زد بین در و دیوار، حتی بیشتر...

سلام با غزلی جدید به روزیم
التماس دعا
۰۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۲:۱۳ بسیج دانشجویی
تا خدا بنده نواز است به خلقش چه نیاز،میکشم ناز یکى تا به همه ناز کنم......... .

سلام
آپم. خوشحال میشم تشریف بیاورید.

التماس دعا. یا حق.
درود بر شما
وب پرباری دارید
پایدار باشید و برقرار
یا علی
۰۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۰:۰۴ خداحافظ رفیق
آجرک الله یا صاحب الزمان عجل الله
۰۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۰:۰۶ محبان فاطمه (س)
بسم الله الرحمن الرحیم .
چرا در نظام الهی که باطل نیست، فاطمه زهرا سلام الله علیها باید قبرش پنهان باشد؟ برای چه؟

ای شیعیان فاطمه! یک رمزی بین شما و فاطمه(س) باشد، شما همیشه باید خودتان را روی چادر فاطمه (س)حس کنید و روی چادر فاطمه (س)زندگی کنید.

«اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم »
میدانم مادر دو بخش است ، " ما " و " در " ،
قصه یتیمیه " ما " از " در " شروع شد ...

یا زهرا(س)
۰۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۶:۴۳ فرمانده عملیات
مفاد بیعت نامه

1) یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ :پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند. این کار براى این که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (1)

2)أَنْ لا یُشْرِکْنَ بِاللَّهِ شَیْئاً:چیزى را با خدا شریک نسازند.(2)

3)وَ لا یَسْرِقْنَ: و دزدى نکنند.(3)

4)وَ لا یَزْنینَ:و زنا نکنند.(4)

5)وَ لا یَقْتُلْنَ أَوْلادَهُنَّ:و فرزندان خود را نکشند.(5)

6)وَ لا یَأْتینَ بِبُهْتانٍ یَفْتَرینَهُ بَیْنَ أَیْدیهِنَّ وَ أَرْجُلِهِنَّ:و تهمت و افترایى را که ساخته اند به کسى نسبت ندهند.(6)

7) وَ لا یَعْصینَکَ فی‏ مَعْرُوفٍ: و در [کار] نیک از تو نافرمانى نکنند،(با مردان نامحرم خلوت نکنند )(7)
به امید روزی که همه زنان و دختران در سراسر دنیا در مسیر و جاده عفت و پاکدامنی قرار بگیرند .به امید روزی که با اجرای مفاد این بیعت نامه هیچ نگاه ابزاری و اهانت آمیزی به زنان وجود نداشته باشد .به امید روزی که امنیت برای تمام زنان و دختران در سرتا سر دنیا فراهم شود .
گذشت فاطمه.س. از عالم و غمش یک عمر

ز چشم های علی اشک دانه دانه گرفت....

سلام.
دعامون کنین.
وای مادرم...
گفتمــش نقــاش را از غـربت زهـرا بکـش
گـریه کرد و با قلم یک چادر خاکی کشید

گفتمش پـس غربت زهرا کجای نقش بود
ناله کـرد و زیر چـادر غنچه ای پرپر کشید
شاید این روزها الیتام قلب غصه دار امام مان صدای اذانی باشد که میگوید :
اشهد ان علی ولی الله

"یا علی"
قصیده به نام تو پا گرفت اما
عجیب زمین خورد و تا گرفت اما
به قافیه خاک رنگ خون شده بود
ردیف چادر زهرا گرفت اما
زمین خوردن صد کهکشان شدنیست؟
وحادثه در ارض جا گرفت اما
چنان بزرگ شد مصیبت دهر
که ناگهان سر حاشا گرفت اما
تمام آنچه نباید دگر شده بود
ولرزه کاسه صبر خدا گرفت اما
وذوالفقار هم صدایش در آمده بود
که کار معرکه بالا گرفت اما
و ریسمان قضا دست مولا بست
و دشمنش تک و تنها گرفت اما
میان غائله ی خون و آتش و زخم
کنار فاطمه ماوا گرفت اما
ندید تمام حادثه را، زخم و خاکستر
که باز هم ره ماشا گرفت اما
صدای مردترین بود برو سلمان
که فاطمه دست بالا گرفت اما
چه می شد اگر مو،نه ،نگو شاعر
که آسمان و زمین را عزا گرفت اما
یا زهـــــــــــرا(س)
...................
ما عاشقان شهادت میخواهیم مرگ را دست پاچه کنیم

نه اینکه دست پاچه بمیریم...
۲۵ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۵۱ عاشق ولایت

سفره ای انداختند امشب بنام فاطمه

پخش شد در بین این سفره طعام فاطمه

باز هم صاحب عزا گرم خوش آمد گویی است

می رساند بر عزادارن سلام فاطمه

فاطمیون ؛ فاطمیه آمده بر تَن کنید

رختی از جنس بهشتیِ خیام فاطمه

سال نو امسال هم با فاطمیه توأم است

واجب است بر یک یک ما احترام فاطمه

بین فردوس برین هم سایه ی پیغمبر ست

مسندی ناگفتنی دارد غلام فاطمه

از گناهکارن اُمت دستگیری می کند

آری آری این چنین باشد مرام فاطمه

مدح زهرا کار ما نَه ... کار رَبُّ الفاطمه ست

بین ذهن ما نمی گُنجد مقام فاطمه

جز خدا و مصطفی و مرتضی دیگر کسی

هست آیا در دو عالم هم کلام فاطمه ؟

یک تنه مانند حیدر خیبری ایجاد کرد

رنگ و بوی مرتضی دارد قیام فاطمه

فاطمه با محسنش خرج ولایت شد فقط

حامی رهبر شدن بوده پیام فاطمه

فاطمه با پهلوی زخمی خود اثبات کرد

جانشین مصطفی باشد امام فاطمه

ذوالفقار مرتضی دارد دو دَم که یک دَمَش

روز وا نفسا بگیرد انتقام فاطمه

یک دَم دیگر برای قاتلین کربلاست

روز رجعت میشود دنیا به کام فاطمه



امام صادق(ع) می فرمایند:
هر کس به شناخت حقیقی فاطمه (س) دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است .
سلام بانو
چقدر اینجا زیباست.شبیه هیئت است.
واقعا اینجا بی مادری عجیب حس میشود. چقدر زیبا به عزای مادرتان نشسته اید.
این روضــه جان ما را گرفت....
۲۶ اسفند ۹۲ ، ۰۶:۳۰ طلبـــــه جوانـــــــــــ

سلام دوست عزیز

لطفا جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام پایگاه های ما را لینک کنید

در صورتی که میتوانید لوگو ما را هم قرار دهید

مرکز پاسخگویی به سوالات و مشاوره

www.siyadat.com

پایگاه اینترنتی طلبه جوانــــ

www.talabejavan.ir

منتظر پاسخ شما هستیم

 

۲۶ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۱۵ محمدصادق برجیان

جارو نکن عزیز من این خانه را به زور
بردامنت مگیر دو دردانه را به زور

بگذار موى دخترمان را چنان که هست
دستت نگیر فاطمه جان شانه را به زور

پژمرده اى و از همه ى اسم هاى تو
یادآور است روى تو ریحانه را به زور

مردى که کنده بود درِ قلعه را ز جا
وا مى کند پس از تو در خانه را به زور

ساقى پر است جام نفس بعد فاطمه
دیگر نزن تعارف پیمانه را به زور
.
.
.
"حسین زحمتکش"

سلام خانم سادات
.
.
خیلی التماس دعا. . .

زهرا دلش از یاس بود

دانه های اشکش از الماس بود...

سلام

تسلیت

دعامون کنید

۲۷ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۰۷ محمد فرضی پوریان

با سلام خدمت شما و عرض ادب. ایام فاطمیه رو خدمت شما تسلیت عرض می‌کنم. ان شاء الله که بتونیم از این ایام نهایت استفاده رو داشته باشیم.

من این صفحه از وبتون رو خوندم مطالب خوبی نوشته بودید. دستتون درد نکنه و خدا خیرتون بده. اما به عنوان پیشنهاد عرض می کنم: اگه بتونید تو وبتون از مطالب مذهبی مثل احادیث اخلاقی معصومین (علیهم السلام) یا داستان هایی از زندگانی اونا یا مباحث اعتقادی و کلامی و سوالات روز و جواب اونا استفاده کنید وبتون خیلی بهتر میشه! در حال حاضر دشمن با جنگ نرم در تقابل اعتقادات جوانان ما قدم بر می دارد و تلاش می کند اعتقادات و فرهنگ ما را تغییر دهد که در صورت موفقیت به پیروزی حقیقی دست یافته است. لذا ما نیز باید با تقویت اعتقادات و نشر مبانی اصیل اسلامی با این هدف مقابله کنیم.

با تشکر. موفق باشید.

۲۷ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۳۲ خادم الشهدا(میشداغ)

چهار دعای برتر لحظه تحویل سال:

اول دعا برای ظهور آن بی مثال
دوم تمام ملت بی ضرر و بی ملال
سوم رسیدن ما به قله های کمال
چهارم  تمام جیب ها پر ز پول اما حلال
سال نو بر شما همسنگر ولایی مبارک[گل]

در ایام سوگ بانو فاطمه(سلام الله علیها) التماس دعا...
یا علـــــــــــــی

ای وای 
مادرم
مادرم
مادرم
اگه به فکر سفره هفت سین هستی یه سری به انعکاس تاریکی بزن
با مطلب "هفت سین جنگ" به روزم
یا حق

۲۸ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۰۳ العبد التائب
سلام
mha1376.blog.ir/post/تبریک-و-تسلیت
نظر شما چیه؟
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۳۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!

التماس دعا بانو
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۰۲:۴۴ ***العبد التائب***
سلام
دلمان را آتش زدید!
هی...
هر چه بگوییم کم است.
بهتر است که هیچ نگوییم
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۱۹ پرستوی مهاجر
سلام
اندکی دعا برای ما کافیست
بلکه فرجی شد ...
بلکه گره ها وا شد

چادری ها زهرایی نیستند..! اگر همت و باکری و کاظمی و مفقودالاثری را برای راه
حسین بن علی(ع) نداشته باشند...

چادری ها زهرایی نیستند..! اگر سربند یا زهرا(س) را بر پیشانی علوویان خود گره نزنند...

چادری ها زهرایی نیستند..! اگر چادرشان مجوز ورودشان به زیر خیمه ی نیمه سوخته ی
مادر نباشد.
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۴۴ لایتنــــــــاهی ...
اللهم صلّ علی فاطمة و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ما أحاط به علمک.../

سلام علیکم
ایام تبریک و تسلیت

+ بروزیم
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۰۸ خداحافظ رفیق
سلام خاهری جانم
سال جدید رو کنار غم های حضرت امیرالمومنین مارو هم دعا کن
یاعلیمدد
سلام.
سال نو پیشاپیش مبارک. (:
سال خوبی داشته باشید، زیر سایه امام زمان(عج) و حضرت آقا(دامة برکاته)...
إنشاءالله سالتان پر برکت و فاطمی پسند...

التماس دعای فراوان،
یا حق.
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۵۱ پرستوی مهاجر
سلام
خوبید؟
سال نو فاطمی باد ایشالله

۲۹ اسفند ۹۲ ، ۲۳:۵۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
سلام
بهارتون مبارک

ان شالله پیرو حضرت مادر و اولادشون باشید
این عید به نور فاطمیه زیباست/
روزی تمام سال من با زهراست/
با بردن نام فاطمه فهمیدم/
سالی که نکوست از بهارش پیداست/
۰۲ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۰۴ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الحی (ارواحناله لک الفدا)

باسلام و ادب محضر شما خواهران بزرگوار و برادران عزیزم

عرض تهنییت دارم خدمت شما فرارسیدن بهار انسانی و جلوه ی معاد خداوندی و عرض تعزییت ایام سوگواری شهادت
ام ابیها، صدیقه ی طاهره کبری،فاطمه الزهرا(ارواحناله لک الفدا)
هدیه پیش کش حسینیه ی ققنوس کربلا تقدیم شما....

هدیه نوروزی که برای حضرت علی"ارواحناله لک الفدا" آوردند !
عیدی دادن در خانواده های سنتی ایرانی دارای اهمیت و مفهومی در خور توجه است و این باور وجود دارد که گرفتن عیدی از دست کسان مورد احترام از نظر سنی، منزلتی و خویشاوندی تبرک و خوش یمن است.

هدیه و عیدی دادن به مناسبت نوروز رسمی دیرینه است. کتاب های تاریخی از پیشکش ها و بخشش های نوروزی در ادوار پیش از اسلام و بعد از اسلام خبر می دهند، از رعیت به پادشاهان و حکمرانان، از پادشاهان و حکمرانان به وزیران، دبیران،کارگزاران و شاعران و از بزرگترهای خاندان به کوچکترها به ویژه به کودکان.

رسم هدیه دادن نوروزی را، ابوریحان بیرونی از گفته آذر باد موبد بغداد چنین آورده؛ نیشکر در ایران، روز نوروز یافت شد پیش از آن کسی آن را نمی شناخت. جمشید روزی نی ای دید که از آن کمی به بیرون تراوش کرده، چون دید شیرین است امر کرد، این نی را بیرون آورند و از آن شکر ساختند ومردم از راه تبرک به یکدیگر شکر هدیه کردند و در مهرگان نیز تکرار کردند و هدیه دادن رسم شد.(آثار الباقیه، ص 328)

پیشکشی رعیت"تاجر، صنعتگر،کشاورز"و حاکمان ولایت به پادشاهان و خلفا در واقع بخشی از باج و خراج و مالیات سالانه بود که گفته یا نگفته به آن متعهد بودند و خزانه کشور از آن آبادان بود.

ابوریحان بیرونی می نویسد؛ پادشاهان ساسانی آنچه را که پنج روز عید"به ترتیب اعیان، دهقانان، سپاهیان، خاصان و خادمان"هدیه آورده بودند روز ششم امر به احضار می کرد و هر چه قابل خزانه بود نگه می داشت و آن چه می خواست به اهل انس و اشخاص که سزاوار خلوتند می بخشید.

"کمپفر" سیاح دوره صفوی، از هدیه های حاکان و ثروتمندان محلی که برای شاه سلیمان می آوردند به عنوان "سومین بودجه دربار"یاد می کند. تاورنیه هدیه یکی از حاکمان را به پادشاه "ده هزار اشرفی"ذکر کرده و شاردن هدیه های به پادشاه را حدود 2 میلیون فرانک تخمین می زند.

دروویل می نویسد؛ این هدیه های نوروزی علاوه بر طلا،جواهر و سکه های زر، عبارت از اسب های اصیل، جنگ افزار، پارچه های گرانبها و شال های کشمیر و پوست های ممتاز و قند و قهوه و چای و مربا است.

در کتاب های تاریخی و ادبی، بیش از همه از هدیه پادشاهان به شاعران سخن رفته، هدیه ای که بنابر رسم برای سرودن قصیده ها و مدیحه های نوروزی داده می شد. هدیه به شاعران در جشن نوروز که انگیزه و وسیله ای برای سرودن شعر و مدیحه بود در واقع نوعی حقوق ماهانه و سالانه شاعر به شمار می رفت. این بخشش ها گاه به اندازه ای بود که می توانست شاعری را توانگر سازد. رسم و ضابطه پیشکش های سنگین بها به پادشاهان و حاکمان تا دوره مشروطیت رایج بود.

امروز رسم عیدی دادن در بین همه قشرها و خانواده ها و سازمان ها دولتی و خصوصی پابرجاست و در سازمان های دولتی رسمیت یافته است. عیدی دادن به جوانان و کودکان در خانواده، به کسان کم در آمد و خدمتگزاران در محیط کار، به رفتگر، به نامه رسان و...در عین حال نوعی جبران زحمت و انتظار خدمت است. عیدی های امروز بیشتر به صورت نقد و اسکناس نو است. بانک ها پیش بینی تهیه"اسکناس نو"کرده و در اختیار مشتریان می گذارند. در جامعه کشاوری،روستایی و عشایری در گذشته ای نه چندان دور،پیشکش های نوروزی فراورده محلی بود و بخشش ها  کالا و فراورده غیر محلی.

هدیه دان که به مناسبت هایی چون عید، موفقیت، مسافرت، تولد، ازدواج، مرگ و..است. به ویژه در خانواده های سنتی دارای اهمیت و مفهومی در خور توجه است. البته این باور وجود دارد که گرفتن عیدی از دست کسان مورد احترام"از نظر سنی، منزلتی، خویشاوندی، علمی، نسبی و.."تبرک و دارای شگون است.

از امیرالمونین علی (ع) روایت شده است که ایرانیان ظرفهای حلوا برای او هدیه آوردند، پرسیدند اینها چه هستند؟گفتند؛ هدیه نوروزست. پس گفت؛همه روزها نوروز باشد. پس شیرینی را خورد و ندیمان را بخوراند و ظرف ها را بین مسلمین قسمت کرد. (المحاسن و الاضداد، ص 395)

در نوروز جامی سیمین که پر از حلوا بود برای پیغمبر(ص) هدیه آوردند و آن حضرت پرسید که این چیست؟گفتند امروز نوروزست. پرسید که نوروز چیست؟گفتند عید بزرگ ایرانیان است. (ترجمه آثار الباقیه ص 279 و 556 )

_____________________________________________________________
التماس دعای عهد و فرج مولایمان ان شاالله
سلام 
سال نو مبارک
سال پر خیر و برکتی داشته باشید ان شاءالله
التماســــــ دعـــــــا
باعرض سلام سالی خوبی داشته باشی به سایت ما خم سربزنید به امید دیدار
السلام علیک یا ربیع الاَنام و نضرةَ الاَیّام...

سلام بر تو ای بهار خلایق و خرمی روزگار....

****
سال فاطمی خوبی داشته باشید....

......
http://heyateketab.blog.ir/

سلام.
سال نو را به شما تبریک و تسلیت عرض می نمایم(تبریک به جهت نوروز و تسلیت به جهت ایام فاطمیه و اینکه یکسال گذشت ولی اماممان نیامد) و امیدوارم این سال برای شما سالی سرشار از موفقیت و همراه با رضایت اهل بیت و خداوند منان باشد...
اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعا
یا زهرا
.....................
خادم الحسین
1393/01/02
۰۲ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۱۸ ღ یــــاس ღ
مثل نسیم آمدنت ناگهانی است
مثل شمیم یاس، حضور تو آنی است

مثل بهار در همه جا پخش می شود
اخبار سبز صبح ظهورت جهانی است

مثل نماز و روزه فراگیر می شود
مهرت چرا که ریشه ی آن آسمانی است

دیگر کسی وساطت باطل نمی کند
دیگر چه جای خواهش و پا در میانی است

آغاز دوره ی «أرِنی» گفتن دل است
پایان آیه های غم «لن ترانی» است

انگار دلخوری که ز یاد تو غافلیم
فهمیده ای تو هم که دعامان زبانی است

صد فاطمیه رفت و نشد فاطمی شویم
تنها امید ما به همین روضه خوانی است

ای کوه صبر از غم زهرا شدی تو آب
با یاد کوچه سینه ات آتشفشانی است

در پشت در برای ظهورت دعا کند
آن مادری که قامتش از غم کمانی است

سید محمد میرهاشمی
علیکم السلام
انتشار محتوای دینی حلال و حروم نداره؛ مال خودتونه...
بعضی از جلوهای تصویری برای خود دوربین هست بعضی ها هم با فوتوشاپ

دعا بفرمایید

یا زهرا(س)
 از چـــــــــــادر خاکی مادر نوشتن " دل " می خواهد...
 دلی که " صــــــــبر " کوچه داشته باشد...
دلی که " صــــــــبر " مسمار داشته باشد...
راستی چند روزی می شود ذهنم درگیر است
مگر مسمار هم توان کشتن کسی را دارد...
شنیده بودم  مادر دق کرده بود...
شنیده بودم مادر سیر شده بود از دنیا...
شنیده بودم 18 ساله...
چقدر این روزها زندگی ام درد می کند
چقدر هوای شهر مسموم است...
اصلن
من مادرم را می خـــــــواهم...
سینه ی تنگ من و بار غم او هیهات...
مرد این بار گـــــــــران نیست دل مسکینم...
محتاج دعا هستم
خیلی بیشتر از همیشه...




۰۴ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۱۶ میلاد علیدوست
سلام "با موضوع امید به آینده درخدمتم" تشریف بیارید
موفق باشید

ارسال ديدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">