بی رنگی

اگر مقصد پرواز است؛ قفس ویران بهتر، پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...
 ا

حلقوم ها را می‌توان برید، اما فریادها را هرگز؛ فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند... «شهید سیّد مرتضی آوینی»



بی رنگی

خیلی ها اهل هنر بودند
اما؛
هنر انقلاب اسلامی را،
تو با قلمت معنا کردی...

دریـــــــچــــــــه

تو عشقي و تو را عشق است

روايت كن فتح آخر را..

آويني، آواي دين بود، در دنياي دون...

او را از آستين خالي ِ دست راستش خواهي شناخت، چهره ي ريز نقش و خنده هاي دلنشينش نشانه بهتريست، مواظب باش، آن همه متواضع است، كه او را در ميان همراهانش گم ميكني، اگر كسي او را نمي شناخت، هرگز باور نمي كرد كه با فرمانده لشكر امام حسين رو به روست...

مصطفاي خوبي ها..

قلمم می هراسد، ناگاه از رفتار باز می ماند.. چون رازی در پس آن نوک سیاهش در درون دارد، حاجی نمی دانم که بگویم این تو بودی که به شهادت آبرو بخشیدی، یا شهادت بود که با تو آبرومند شد...

حاجی قلب همه بچه ها رو ربوده بود...حاجی برای بسیجیهاش بی تاب بود و بسیجیها هم برا حاجی...

روشن فدایی ولایت و عاشق نور بود نه ظلمت جهل..

كدامين سو را نظاره مي كني؟

صيادي كه صددام در پي اش بود..

ای لشکر صاحب الزمان... چه آمادگی اي داری تو !

مردان آهنین! آری؛به واقع آهنین بودند کالجبل الراسخ...


˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

Instagram


رنگ، تعلق است و بی‌رنگی در نفی تعلقات. اگر بهار ریشه در زمستان دارد
و بذر حیات در دل برف است که پرورش می‌یابد، یعنی مرگ آغاز حیاتی دیگر است و راه حیات طیبه اخروی از قلل سپید و پربرف پیری می‌گذرد. «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی منتظر منشین که مرگت در رسد؛ مرگ را دریاب؛ پیر شو پیش از آنکه پیر شوی،
و پیری بی‌رنگی است.
***
مــا، اهل ولایــت هستیم
و همه چیـزمان؛ در گـرو ِهمیـن
اهلیت است.
«شهید سیّد مرتضی آوینی»


تـو می آیی
شهیـدان نیز بـاز می گردند،
و آویـنـی روایــت می کند؛
فـتـح نـهـایـی را..

حـــديـــث هــفـــتــه

امام على علیه السلام فرمودند:

اَلْمُؤْمِنُ حَيىٌّ غَنىُّ مُوقِرٌ تَقىٌّ؛

«مؤمن، با حيا، بى ‏نياز، با وقار و پرهيزگار است.»

[عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 55 ، ح 1425]


«آرشيو احاديث»

مـعــرفــی کــتــاب

نام کتاب: یادت باشد...

نویسنده: رسول ملاحسنی

تعداد صفحات: 378 

***

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب‌کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید!

طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب«یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است، عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد اما این تعلق خاطرها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

کتاب «یادت باشد» استعاره‌ای از تمام یادت باشدهای همسران شهدای مدافع حرم است که در لحظات وداع تقدیم گام‌های راسخ این مردان از خودگذشته کردند، یادت باشد از همان جمله معروف شهید حمید سیاهکالی‌مرادی روز قبل از اعزام به سوریه آغاز می‌شود که خطاب به همسرش گفت: «دلم را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی!»، یادت باشد قصه رباب‌های سرزمین ماست که زینب گونه صبوری پیشه کرده‌اند و پرچم پاسداری از حریم حرمت این زندگی عاشقانه را به دوش می‌کشند.

در متن پشت جلد کتاب«یادت باشد» این گونه آمده است:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم منو بی خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم:«یادم هست! یادم هست!».

کتاب یادت باشد، کتابی که با روایتی ساده لب را می‌خنداند و چشم را می‌گریاند تا همه یادمان باشد این اشک‌ها و لبخندها، این آرامش امروز را مدیون رشادت شهدای مدافع حرم و صبر زینی همسرانشان هستیم.


«آرشيو معرفي كتاب»

روزگار غریب...

شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲ ب.ظ

در بود و پدر بود و مادر؛

و زینب 

ایستاده،

کاش عباس بود...

بیـ... رنگـ..:

فصل قریبی ست،

بین بازوی مادر و دست برادر..

ديدگاه ها  (۴۵)

وای مادرم...
تسلیت
یاعلی
گاهی شکوه بانوی بزرگ جهان، چنان دل و جان را سرشار می‌کند که توان هر سخن را از انسان می‌گیرد. جایگاه رفیع فاطمه اطهر (سلام الله علیها)، خیره‌کننده‌ی دیدگان هر بیناست
۲۵ فروردين ۹۲ ، ۰۱:۲۶ بسیج دانشجویی دانشکده اصول دین دزفول
خیلی ها فکر میکنند حضرت زهرا جان خود را فدا کرد

به خاطر همسرش علی
اما این جماعت غافلند و نمیدانند که هدف حضرت زهرا دفاع از چیز با ارزش تری بود.

آری او جانش را فدای امام زمانش کرد.

به امید روزی که همه ما سرباز مخلص امام زمانمان باشیم

شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) تسلیت باد
خیلی زیبا بود...
سلام
مگه میشه فاطمیه اشکامونو در نیاره...
تقصیر چشمای ما نیست نام زهرا گریه داره...
مگه میشه فاطـمیه دل آقـامون نـگیره...
التماس دعا یا حق
سلام
وبلاگتون بسیار زیباست
التماس دعا برادر
سلام وب شما بانام "بی رنگی "مهمان وب غریبه شد
یا حق
۲۵ فروردين ۹۲ ، ۱۷:۵۷ ارحم الرحماء
کاش عمو عباس بود...

عرض تسلیت
یا زهرا
وااای
مادرم...
بعد تو گشته در پریشانی
آسمانم همیشه بارانی
ای ستون دل علی بی تو
رفته این خانه رو به ویرانی
باغ هجده بهار زندگی ات
چقدر زود شد زمستانی
تو رسیدی به ساحلی آرام
من در این لحظه های طوفانی
سوره ی کوثرم، سر قبرت
کار من گشته فاتحه خوانی
ای رهایی دهنده از آتش
دل من را چرا بسوزانی؟
این همه می زنم صدات اما
تو مرا لحظه ای نمی خوانی
سخت سر در گمم بگو چه کنم
بین این کوچه های حیرانی
منم و صد هزار درد دلم
تویی و یک مزار پنهانی....
التماس دعا...
۲۶ فروردين ۹۲ ، ۰۹:۳۴ ارحم الرحماء
سلام خواهری
خیلی التماس دعا
۲۶ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۰۵ عبدالزهـــرا
صلی الله علیک یا سیدة النساء العالمین....

یا قرة عین الرسول...

یا زهــــراء...
کنون نهاده علی(ع) سر به روی شانه ی در
و روی گونه ی او خاطرات میلرزد ...
۲۶ فروردين ۹۲ ، ۱۶:۳۳ سید رضا(خیال حرم)
گل شد ، بر آمد پیکرم ، آهسته آهسته
انگار دارم می‌پرم آهسته آهسته


انگشترم ، مهرم ، پلاکم ، چفیه‌ام ، عطرم
پیدا شد از دور و برم آهسته آهسته

سلام و نور
بروزم و منتظر حضور گرم شما
سلام...
ای وای
مادرم
مادرم
مادرم...
التماس دعا
یاعلی مددی
آه ...
۲۶ فروردين ۹۲ ، ۲۳:۱۹ دیوانه ی کربلا
دلم به یاد مدینه بهانه میگیرد/سراغ باغ گلی را شبانه میگیرد/چه حکمت است که چون نام فاطمه آمد/ برای گریه دل من بهانه میگیرد.
اجرت با فاطمه الزهرا
دلم برای هیئت مولا علی تنگ شده
التماس دعای فرااااااوان
۲۷ فروردين ۹۲ ، ۰۹:۰۰ کوچه سرگردانی
ای یادگار یاس شکسته بیا غریب خسته دل ودلبر مدینه بیا .....
اللهم عجل لولیک الفرج
ممنون از حضورتون
سلام دوست عزیز
حضرت زهرا (س) فرمودند:خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است (بحارالانوار ، ج ، ص 158)
ان شاالله همه ی ما از پیروان حقیقی اهل بیت باشیم و این را در پیروی از ولی امر مسلمین امام خامنه ای ثابت و تثبیت کنیم.
وبلاگ خیلی خوبی دارید . منتظر حضور سبزتان هستم ....
موفق باشید.
السلام علیک یا فاطمة الزهرا

سلام
به روزم. خوشحال میشم نظرتونو راجع به مطلبم بدونم.
موفق باشید.
۲۸ فروردين ۹۲ ، ۰۸:۰۸ میشه شفاعتم کنی پسرخاله
سلام بزرگوار

با مطلب "اهانت به ساحت مقدس حضرت فاطمه (س)" به روزم تشریف بیاورید و حمایت نمایید.یا زهرا (س)
نوای وبت ...
مهتاب میخونه امون از دل زینب ...
پاسخ:
می کشد ما را ..
۲۸ فروردين ۹۲ ، ۲۱:۴۳ مدیر واحد فرهنگی
با سلام . شما با افتخار لینیک شدید. خوشحال میشم ما را لینک کنید.
امام باقر علیه السلام می‌فرماید: بر مردم زمانى مى‏آید که امامشان از منظر آنان غایب مى‏شود. خوشا به حال آنان ‏که در آن زمان در امر [ولایت] ما اهل‌بیت ثابت‏قدم و استوار بمانند! کمترین پاداشى که به آنان مى‏رسد، این است که خداى متعال خطابشان مى‏کند و مى‏فرماید: بندگان من! شما به حجت پنهان من ایمان آوردید و غیب مرا تصدیق کردید. پس بر شما مژده باد که بهترین پاداش من در انتظارتان است.

به روزم سری هم به من بزن
باذن الله و باذن شهدا
**شهیدان زنده اند الله اکبر**
بایک شهید به روزیم
شهدا را یاد کنید با یک صلوات
در عصر انتظار، یک جا نشستن و کاری نکردن و صبر کردن و هیچ نگفتن، هرگز نمی‌تواند زمینه ظهور صاحب زمان را فراهم کند


(اللهم عجل لولیک الفرج)
باذن الله و باذن شهدا
**شهیدان زنده اند الله اکبر**
اگر به همسنگربودن با ما تمایل دارید لطفا اطلاع دهید
شهدا را یاد کنید با یک صلوات
بسم الله الرحمن الحیم
سلام
یک شبهه: چرا امام خامنه ای حفظه الله ماهانه یا حداقل هرساله به یکی از استانها تشریف نمیارن تا مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داده مستقیما بر انجام کارها توسط مسئولین نظارت نموده و یا باعث حداقل دلگرمی مردم شوند؟


منتظر جوابتون هستم.
یامهدی
پاسخ:
سلام علیکم
طبق قانون مسئولیت کارهای اجرایی، بر عهده رئیس جمهور است.
همانطور که در نظام آفرینش مسئولیت اداره ی عالم بر عهده ی فرشته هاست به امر خدا.
بروزم از این طرفا بیاین خوشحال می شم
ممنونم از حضور سبزتون...
باذن الله و باذن شهدا
**شهیدان زنده اند الله اکبر**
بایک شهید به روزیم
شهدا را یاد کنید با یک صلوات
sسلام آهنگتون خیلی زیبا بود
۳۱ فروردين ۹۲ ، ۰۰:۱۱ گروه تواشیح معراج النبی شهرستان بابل
سلام علیکم:

بازهم – صحبت فرداست قرارِ ما ها / بازهم – خیر ندیدیم از این فردا ها
چقدر پای همین وعده ی تو پیرشدند / جگر “مادر ها ” موی سر “بابا ها “

التماس دعای فرج. . . . .[گل]

تو بین منتظران هم، مولای من! چه غریبی
عجیب تر که چه آسان، ندیدنت شده عادت
چه بی خیال نشستیم، نه کوششی نه وفایی
فقط نشسته وگفتیم خدا کند که بیایی...

با وبلاگ "کانون اقامه نماز طه"منتظر ثبت دیدگاه زیبایتان هستیم
http://www.negarkhaneh.ir/~salam110/PicDetail-166628/
مانند شمع قصه ات از سر تمام شد
کوتاه مثل سوره ی کوثر تمام شد
سیلی وزید در وسط کوچه باد شد
تا هیجده ورق زد و دفتر تمام شد
از سوختن نه در اثر ضربه شمع من
در پشت چارچوب همین در تمام شد
۰۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۱۰ محمد جواد ریحانه
کلمه ی « مادر » دو بخش است
وقصه ی یتیمی « ما » از کنار « در » آغاز شد .
التماس دعا
با سلام
ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) رو پیشاپیش خدمتتون تبریک میگم.
یه طرح ویژه برای ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها):
*اول قرائت زیارت آل یاسین در روز ولادت یعنی یازدهم اردیبهشت ماه به نیت تعجیل در ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف).
*دوم ختم14صلوات – یا اگه دوست داشتید بیشتر از14 صلوات- در روز ولادت.
*و سومین کار که از همه مهم تر هست و کار های قبلی هم مقدمه ای برای این بودن: هرکس یه کار انجام بده که قلب حضرت فاطمه(س) رو خوشحال کنه. این کار،میتونه ترک یک گناه یا انجام یک کار خوب باشه.
اگه تمایل به شرکت در این طرح دارید،ابتدا به یکی از وب های زیر مراجعه نموده و پس از مطالعه ی طرح،در قسمت نظرات همراهی تون رو اعلام کنید.حتما در قسمت نظرات ذکر کنید که «در این طرح شرکت می کنم.» تا اسمتون ثبت بشه.
http://fanous-e-shab.blogfa.com/
http://meraj-e-aflakian.blogfa.com/
توی طرح ما شرکت می کنید؟اسمتون رو ثبت کنم؟
پاسخ:
بله، البته.
۰۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۷:۱۷ خانم سیما رمضانیان
سلام:[گل]
ممنون.......[گل]
من بدهکار توام ای مادر[گل]
همه جانی که به من بخشیدی[گل]
لحظاتی که برای امن من جنگیدی[گل]
و بدهکار توام عمرت را[گل]
روزهایی که ز من رنجیدی[گل]
اشک ها دزدیدی، و به من خندیدی[گل]
....[گل]
من بدهکار توام ای مادر![گل]
نویسنده: گیله مرد.[گل]
با احترام به شما همسنگر خوبم با پست جدید ی به نام (مادر)
یروزم .[گل]
باز هم مثل همیشه منتظر حضور سبزتان هستم.[گل]
با تشکر مدیر وبلاگ: دلبستگی امام زمان «عج» ........ به امام (ره) و شهداء [گل]
سلام با یه موضوع جدید به روزم خوشحال میشم نظر بدی
۰۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۱:۰۵ خانم سیما رمضانیان
سلام:[گل]
ممنون...........[گل]
صبحی گره از زلف تو وا خواهد شد
راز شب تار برملا خواهد شد
تو آیه وحدتی که با آمدنت
هر قطب نما قبله نما خواهد شد
التماس دعای فرج.[گل]
۰۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۵:۵۳ محمدرضا جمشیدیها
با تشکر از بازدید شما از وبلاگ من
آه...
یکی چشم زلیخا..دیگری یعقوب شد....
خال یوسف را ببینم با کدمین دیده ام؟
۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۳۳ آهسته عاشق می شوم
خدایا
دلم مرهمی می خواهد از جنس خودت!
نزدیک
بی خطر
بخشنده
بی منت!!!
.
.
.
التماس نور[گل]

ارسال ديدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">