بی رنگی

اگر مقصد پرواز است؛ قفس ویران بهتر، پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...
 ا

حلقوم ها را می‌توان برید، اما فریادها را هرگز؛ فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند... «شهید سیّد مرتضی آوینی»



بی رنگی

خیلی ها اهل هنر بودند
اما؛
هنر انقلاب اسلامی را،
تو با قلمت معنا کردی...

دریـــــــچــــــــه

تو عشقي و تو را عشق است

روايت كن فتح آخر را..

آويني، آواي دين بود، در دنياي دون...

او را از آستين خالي ِ دست راستش خواهي شناخت، چهره ي ريز نقش و خنده هاي دلنشينش نشانه بهتريست، مواظب باش، آن همه متواضع است، كه او را در ميان همراهانش گم ميكني، اگر كسي او را نمي شناخت، هرگز باور نمي كرد كه با فرمانده لشكر امام حسين رو به روست...

مصطفاي خوبي ها..

قلمم می هراسد، ناگاه از رفتار باز می ماند.. چون رازی در پس آن نوک سیاهش در درون دارد، حاجی نمی دانم که بگویم این تو بودی که به شهادت آبرو بخشیدی، یا شهادت بود که با تو آبرومند شد...

حاجی قلب همه بچه ها رو ربوده بود...حاجی برای بسیجیهاش بی تاب بود و بسیجیها هم برا حاجی...

روشن فدایی ولایت و عاشق نور بود نه ظلمت جهل..

كدامين سو را نظاره مي كني؟

صيادي كه صددام در پي اش بود..

ای لشکر صاحب الزمان... چه آمادگی اي داری تو !

مردان آهنین! آری؛به واقع آهنین بودند کالجبل الراسخ...


˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

Instagram


رنگ، تعلق است و بی‌رنگی در نفی تعلقات. اگر بهار ریشه در زمستان دارد
و بذر حیات در دل برف است که پرورش می‌یابد، یعنی مرگ آغاز حیاتی دیگر است و راه حیات طیبه اخروی از قلل سپید و پربرف پیری می‌گذرد. «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی منتظر منشین که مرگت در رسد؛ مرگ را دریاب؛ پیر شو پیش از آنکه پیر شوی،
و پیری بی‌رنگی است.
***
مــا، اهل ولایــت هستیم
و همه چیـزمان؛ در گـرو ِهمیـن
اهلیت است.
«شهید سیّد مرتضی آوینی»


تـو می آیی
شهیـدان نیز بـاز می گردند،
و آویـنـی روایــت می کند؛
فـتـح نـهـایـی را..

حـــديـــث هــفـــتــه

امام على علیه السلام فرمودند:

اَلْمُؤْمِنُ حَيىٌّ غَنىُّ مُوقِرٌ تَقىٌّ؛

«مؤمن، با حيا، بى ‏نياز، با وقار و پرهيزگار است.»

[عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 55 ، ح 1425]


«آرشيو احاديث»

مـعــرفــی کــتــاب

نام کتاب: یادت باشد...

نویسنده: رسول ملاحسنی

تعداد صفحات: 378 

***

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب‌کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید!

طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب«یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است، عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد اما این تعلق خاطرها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

کتاب «یادت باشد» استعاره‌ای از تمام یادت باشدهای همسران شهدای مدافع حرم است که در لحظات وداع تقدیم گام‌های راسخ این مردان از خودگذشته کردند، یادت باشد از همان جمله معروف شهید حمید سیاهکالی‌مرادی روز قبل از اعزام به سوریه آغاز می‌شود که خطاب به همسرش گفت: «دلم را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی!»، یادت باشد قصه رباب‌های سرزمین ماست که زینب گونه صبوری پیشه کرده‌اند و پرچم پاسداری از حریم حرمت این زندگی عاشقانه را به دوش می‌کشند.

در متن پشت جلد کتاب«یادت باشد» این گونه آمده است:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم منو بی خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم:«یادم هست! یادم هست!».

کتاب یادت باشد، کتابی که با روایتی ساده لب را می‌خنداند و چشم را می‌گریاند تا همه یادمان باشد این اشک‌ها و لبخندها، این آرامش امروز را مدیون رشادت شهدای مدافع حرم و صبر زینی همسرانشان هستیم.


«آرشيو معرفي كتاب»

رواق دلتنگی..

جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴ ق.ظ

چقدر خوب می شود اگر در رمضان آنقدر خوب بندگی کرده باشی تا امام رضا تو را بطلبد و دعوتنامه ای بفرستد برایت. بیایند و یک بلیط بدهند به دستت و بگویند ساکت را ببند، فردا راهی مشهد هستی. آنجا‌ست که میخواهی پرواز کنی، آنقدر خوشحال می شوی که خواب به چشمت نمی آید و تا صبح فقط در این فکر هستی که رسیدی مشهد، آن لحظه که چشمت افتاد به گنبد طلایش چه بگویی به او...

تو شاهدی که چقدر دلم تنگ است برای صفای حرم.. برای غروب های دلنشین مشهد، برای احیای شب های حرم، برای ساکنان آسمانی بارگاهت که پر می زنند در هوای تو. دلم  آن گوشه از حرمت را می خواهد، همان سر قرار همیشگی، همان حوالی حریم کبریایی تو، همان جایی که اشک های جامعه از چشمانم می بارید. دلم تنگ همان عطریست که از نسیم مست ضریحت می پیچید در مشامم، همانجایی که زمزمه های دلتنگی را با خود نجوا می کردم .. آری، همانجا..، می خوانی ام..؟

حـاشیـ ـه:

+دو هفته ای ست که ظرف نباتمان خالی ست،

و چای میخورم و حسرت خراسان را..

+مؤذن بزن نقاره که صحن انقلاب میخواهم.

ديدگاه ها  (۷۱)

۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۱۳ وحید برومند
سلام...
با آروزی قبولی طاعات و عبادات، می خواستم اگر مایل هستید آدرس فروشگاه رهرو شهیدان را جهت تبلیغات لینک نماید
لینک فروشگاه:http://shp.mizbanshop.com/
با تشکر

۱۱ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۰۷ حسین (مسیحا)
ایشالله حرم امام رضا علیه السلام
ممنون خانومـ ..!

ان شاءالله نصیبت ..

کتاب قصه من وخدا(قصه ی واژه هایی که بوی ابوحمزه گرفتند )

اولین جمله ای که به زبانم آمد این بود:

الهی لا توذبنی بعقوبتک

اله من!مرا باعقوبت خویش ادب نکن

ان شالله قسمت بشه ...

واقعا منم خیلی وقته دلم برای پنجره فولاد امام  رضا تنگه

پستتان دلم را هوایی تر کرد

سلام
سه تا پست آخر رو با هم خوندم و هر کدومش ی ایولله جدا داره.
فکر می کنم اگه امر به معروف جا بی افته این روزه خواری نه تنها کم میشه بلکه خیلیاشون روزه هم میگیرن.
این بنده خدایی که داره می خونه کیه؟
.
.
.
هر جا دلی شکست به اینجا بیاورید 
اینجا بهشت شهر خدا، شهر مشهد است...
ایشالله راهی بشید و ما را یاد کنید در گوهرشاد.
سلام 

انشا الله که خودش به دلتنگیت پی میبره و وسایل سفر رو مهیا میکنه 
با کریمان کارها دشوار نیست ...



۱۱ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۵۴ انسانم آرزوست
سلام...
من ان شاءالله 2شنبه دارم میرم مشهد...

نوکر امیدش اربابه...
                              ارباب،شمس عالم تابه...


وبدانید که آقایمان منتظر ماست که ما برگردیم...

سلام...

سال پیش...عید فطر اونجا بودم. . .

ولی الآن...

امیدوارم زود تر بری مشهد...واسه ما هم دعا کنی.

سلام..
نصیبتان..انشاالله
التماس دعا
یاعلی مددی
آقا
بطلب...
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۵۱ ₪ طلـوع آخـر₪
چای
می خورم وحسرت خراسان را
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۵ دیوانه کربلا
کبوتر وار می آیم به آب و دانه ای دل خوش
عطش دیده/ترک خورده /به سقا خانه ای دل خوش
دلم خورشید میخواهد /هوای گنبدت کرده
دوباره برنگشته دل /هوای مشهدت کرده
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۸ دیوانه کربلا
من کیستم گدای تو یا ثامن الحجج/شرمنده عطای تو یا ثامن الحجج
باالله نمی روم بر بیگانگان به عجز/ تا هستم آشنای تو یا ثامن الحجج
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۹ دیوانه کربلا
سلام آبجی من دلم روشنه انشاالله میری پابوس امام رضا
یا علی
ظرف نبات دلمان نیز خالیست...
دعا کنید قسمت شود...

آهو شدیم پس کرمت را نشان بده
مثل همیشه آن حرمت را نشان بده
...
۱۲ مرداد ۹۲ ، ۰۹:۰۳ سپهر قدیمی
سلام

اتفاقا اگه قسمت بشه ما هم فردای عید فطر راهی مشهد الرضا علیه السلام هستیم.
آمده ام شاه پناهم بده
خط امانی ز گناهم بده
لایق وصل تو که من نیستم
اذن به یک لحظه نگاهم بده ...

سلام.

دیگه اسباب کشی کردم به بلاگ :)

 

من هم مشهدی شدم...
چهارشنبه راهی ِ کوی ِ رضایم...
جریان دارد این سفر در وبم در این پست بخونید..
التماس دعا
خیلی خیلی خیلی چسبید.کلمه به کلمه اش حرف دلم بود...
سلام نماز روزهاتون قبول
من و شما نظرامون در مورد حجاب تقریبا یکیه
منم منظورم همینه پوشاندن بدن چه زن و چه مرد از نظر نامحرمان
ولی نه چادر مشکی
فیلمهای از سیما پخش میشه اگه اشتباه نکنم از کشور ترکیه مثل کلید اسرار و ... پوشش کامل با لباسهای رنگی شاد و کاملا حجاب رعایت شده
این قابل عرضه هست یا چادر و مانتو مشکی
راستی تو جواب قبلیتون یه ریزه توهین هم فرمودید که خب اشکال نداره
پاسخ:
سلام
مبنای حرف و پاسخ بنده به نظر حضرتعالی،حکم اسلام و نص صریح قرآن است.
قرآن تبرج در آرایش و پوشش زنان - که شما آن را پوشش با رنگ های شاد تلقی می کنید - را نهی کرده است. چرا که از نظر اسلام، بهترین زینت برای زن، برگزیدن پوششی است که موجب جلب توجه نشود. حال اینکه چادر مشکی هر دو ِاین خصیصه ها را دارد. هم جلب توجه را به حداقل می رساند و هم پوشیدگی را به حداکثر می رساند.
اگر یک ریزه هم توهین کردیم ناخواسته بود، حلال بفرمایید.

سلام

طاعات قبول

اللهم الرزقنا...

ماه خدا تمام شد...
از این به بعد همه امیدم به ماه توست...
یا حسین

دلتنگ حرمم...
یک سال است که به آن حریم کبریایی قدم نذاشته ام...
اما تو این ایام ب سر تواضع از امام رئوف اجازه اذن دخول میخواهم...
سال گذشته عید فطر را در حرمش سر کردم.
ای کاش....
التماس دعا/
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۱۳ وحید برومند
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا....
ممنون از این پست زیبا که گذاشتید....
ممنون از اینکه سر زدید...
یاحق
سلام........./

خواست  از هر دو جهانم شود آسوده خیال......../

"مادرم"دست مرا داد به دستان حسین.............../

حسین جان یک کربلا بطلب.............................../

بروزم.............................................................../
۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۶ یک آخرالزمانی
سلام
خوب هستید؟
وبلاگ پر محتوا و بی نظیری دارید
خوشحال میشوم به وبلاگ منم سر بزنید
یاعلی
سلام و ادب 
خدا قوت...

بروزیم...

التماس دعا

انشالله روزیتان گردد

در این ساعات باقیمانده التماس دعای ویژه دارم

سلام
طاعات قبول...
با طرح "شهید عباس بابایی" بروزیم.
التماس دعا

باسلام

میری حرم،

برمیگردی

هنوز برنگشتی دوباره دلت میگه بری حرم

این حرم با این دلا چیکار میکنه که هرلحظه هوای اونجا رو دارن؟

یا امام رضا علیه السلام

التماس دعا

یاعلی . . .

سلام با عرض قبولی طاعات و عبادات شما دوست عزیز.
وب خوبی دارید مطالبش خیلی عالیه
ممنون میشم که من رو لینک کنید و به وب من سری بزنید

رفقا مهمونی تموم شد

به وبلاگ ما سربزنید

۱۶ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۲۵ عاشق ولایت

وقتِ خداحافظیه، مهمونی ام تموم شد!

حسرتِ این روزایِ خوش، بغضی توی گلوم شد

صاب خونه ممنون توأم، هیچ چیزی کم نذاشتی

با اینکه لایق نبودم، سنگ تموم گذاشتی

 نمی تونم دل بِکنم، جدایی خیلی سخته!

 بدرقه رفتن اینطوری، خدایی خیلی سخته!

ماه رمضون کجا میری!؟ نرو دلم می گیره

از این به بعد باز غروبا، بی تو دلم می گیره

تا سال بعد چیکار کنم! زنده شاید نباشم

با چشم گریون دوباره، از تو باید جداشم

حرف جدایی که میشه، دلم عزا می گیره

دلم به یادِ روضه های کربلا می گیره


۱۷ مرداد ۹۲ ، ۰۱:۵۶ مهدی سلیمانی
سلام

وب زیبایی دارید...خواستار تبادل لینک بودید خبر بدید ...

اینم بقیه ی وبلاگ های من ...
http://goooya.blog.ir/

http://rooshan.blog.ir/


موفق باشید 

یا زهرا(س)

و چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانیم .... اللهم عجل لولیک الفرج

۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۹ فصل بروانگی
بسم الله

دم افطار عجب می چسبد

رطب تازه ی بین الحرمین

جرعه ای اب به لب می گویم:

به فدای لب عطشان حسین...

لینک شدید

به وب امام زمان هم سر بزنید

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
عید دوباره خدایی شدنمون مبارک!
به روز هستیم، تشریف بیارید خوشحال میشیم...
اللهم عجل لولیک الفرج
۱۸ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۴۸ سرباز طلوع

***سلام همسنگری...

اگر دیر آمدم مجروح بودم...اسیر قبض و بسط روح بودم...

از من بپذیر با 4 مطلب...

همچنین عید را تبریک عرض می کنم...***


+ یازهرا(سلام الله علیها)

سلام

ضیافت یک ماه بندگی معبود گوارای وجودتان.

نسیم فطر بر شما مبارک.

التماس دعا

۱۸ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۰۱ احسان ایرانی
سلام
خسته نباشید ... عید شما مبارک

بروز هستم خوشحال میشم سر بزنید
۱۸ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۴۲ مخلوق کوچک

خدایـــــا
مدعیان رفاقت ، هر کدام تا نقطه ای همراهند
عده ای تا مرز منفعت
عده ای تا مرز مال
عده ای تا مرز جان
عده ای تا مرز آبرو
و همگان تا مرز این جهان

تنها تویی که همواره می مانی !

رهـــــایم نـکن . . .

من هم نبات میخواهم!اما فقط از دست خود آقا!
دلم پر زد...
خوش به حال ِ خوبان!
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی....
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۴۹ پلاک های خاکی
گویندجواز کربلا دست رضاست ,شاهی که تجلی گه الطاف خداست.
جایی که برات کربلا می گیرند آنجا به یقین پنجره فولاد رضاست.
دلم یه زیارت امام رضا بعد از اون هم یه زیارت کربلا میخواد !
یاعلی
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۵۹ سفیـــر نـــور

شهادت را نه در جنگ، در مبارزه می دهند

ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم

غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند . . .


شهید آوینی


-------------------------------

سلام

خدا رو شکر امسال چند روز پیش اعتکاف حرم بودم

حسابی برای همه ی دوستان دعا کردم

ان شاءالله قسمتتون بشه

۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۳۴ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
روزی شخصی در حال نماز خواندن در راهی بود و مجنون بدون این که متوجه شود از بین او سجاده اش عبور کرد مرد نمازش را قطع کرد و داد زد هی چرا بین من و خدایم فاصله انداختی مجنون به خود آمد و گفت من که عاشق لیلی هستم تورا ندیدم تو که عاشق خدای لیلی هستی چگونه مرا دیدی؟؟؟a
 (خدا کنه وقت خدا با حضور قلب و با دل بریم سراغش)
عمریست که از حضور او جا ماندیم / در غربت سرد خویش تنها ماندیم، او منتظرست تا که ما برگردیم / ماییم که در غیبت کبری ماندیم ...... التماس دعا
اللهم الرزقنا...
سلام
با روایتی از مولا علی بن موسی الرضا (ع) به روزم....
یا علی!

سلام

با بحث بیان عقاید ۲ با موضوع ازادی شاخه فرهنگی بروزم

منتظر حضور فعال شما تو بحث با سایر شرکت کننده ها[چشمک]

۲۶ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۱۴ همــ پای قاصدکـــــــ
سلام و سه تا ...
خواهری حسابی دلمان تنگ شده بود
خوبید ان شاءالله؟

مردان قبیله غیرت خوش آمدید...

آزادگان آمدند همان طور که رفته بودند؛ دلیر و مقاوم، نستوه و استوار، امیدوار و دلاور. آمدند با همان صلابت همیشگی، همان طور که دیروز رفته بودند. انتظار پایان یافت و بازگشت پرستوها، سخنی بود که هر پیر و جوانی ورد زبان خود کرده بود. پاییز اسارت و بهار آزادی بر شما مبارک باد.

به ما هم سر بزن
صاحبان صحاح و مسندها و مؤلفانِ در ملل و نحل, از پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ نقل کرده اند که فرمود: امت من بر 73 گروه تقسیم می گردند: یک گروه آن در بهشت و 72 فرقه در دوزخ قرار خواهند گرفت.
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۱۲ سجاده ای که دلش آسمان می خواست...
و صبر درختی که تلخی بسیار دارد اما میوه اش شیرین است...
سلام
می تونم خواهش کنم که به ما هم یه سری بزنید؟
یاعلی

سلام

اینو میگم برا اونایی که دارن میرم امام رضا علیه السلام

 

آهویی پا شکسته ای ، لنگون و لنگون اومده

یـا ضـامــن آهــو بـرات ، دوبـاره مهمـون اومده

 

دو روز پیش از مشهد اومدم

هنو چند روزی نشده دلتنگش شدم

 

یازینب

 

اذن به یک لحظه نگاهم بده ..

کـــاش . . .

بازهم زیارت حضرت علی ابن موسی الرضانصیب بنده حقیروهمه ی عـاشقان شود . . .انشالله . . .

به وب من هم سربزنید  . . .

وای خدا مردم از دوری
آهههههههههههههه
روز زیارتی حضرت حرم بودم. 
هر هفته که زنده باشم چهارشنبه ها میرم حرم.
اینم از برکات همسایه بودن ه...
خدااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درلحظـــــه های بـــــــــــــی کسی گم شده ام...
دستــــــــــم رابگـــــــــیر...
ای معـــــبود من...
۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۳۹ میــــرزا.. غلام حضرت زهرا(س)
زحمت چه می کشی پیِ درمانِ ما طبیب؟

مـا بِـــِه نمی شویم و تو بـــدنام مـی شوی

وب خیلی عالی داری خسته نباشین....


اذن دخول بده یا ایّها الرئوف
۱۵ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۰۶ خائم الحسین
باسلام وآرزوی سلامتی شما.تاتاریخ30شهریورماه 92 لینک میشوید.باتشکر.مارابانام هیئت عاشقان حسین تهران/لینک نمایید.التماس دعا.

روزی ماست نوکری خوب خانه ای
آقای ما کریم و جوانمرد و باوفاست


ما در بــهـشـت هم هـمه دنبال هــیئتیم
جنت بدون روضه ی ارباب بی صفاست


سر می دهیم و منت مردم نمی کشیم
هستیم سائلان حسین تا خدا خداست


شکر خدا حـــسین شده زنـــدگــی ما
شکر خدا که در دل ما عشق کربلاست


جای گلایه نیست که تکفیر می شویم
»داریم با حسین حسین پیر می شویم«


من رعیت و غلام، تو سلطان کربلا
من مور ناتوان و تو سلیمان کربلا

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست...
سلام به دوست عزیز به مدت 10روز نظری شد و زائروکربلای امام حسین شدیم.نائب الزیاره شماهستیم،التماس دعا داریم...
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۳۲ هدایت الله حبیبی
سلام خسته نباشیداجرکم عندالله لطفاً ازسردارسعیدباقری حفظه الله تعالی هم بنویسید دلم برای مرامش تنگ شده وبرای حاج احمد متوسلیان عزیزدلمان
سلام.
عید میلاد بر شما مبارک.
التماس دعای فرج...

ارسال ديدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">