بی رنگی

اگر مقصد پرواز است؛ قفس ویران بهتر، پرستویی که مقصد را در کوچ می‌یابد، از ویرانی لانه‌اش نمی‌هراسد...
 ا

حلقوم ها را می‌توان برید، اما فریادها را هرگز؛ فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید، جاودانه می‌ماند... «شهید سیّد مرتضی آوینی»



بی رنگی

خیلی ها اهل هنر بودند
اما؛
هنر انقلاب اسلامی را،
تو با قلمت معنا کردی...

دریـــــــچــــــــه

تو عشقي و تو را عشق است

روايت كن فتح آخر را..

آويني، آواي دين بود، در دنياي دون...

او را از آستين خالي ِ دست راستش خواهي شناخت، چهره ي ريز نقش و خنده هاي دلنشينش نشانه بهتريست، مواظب باش، آن همه متواضع است، كه او را در ميان همراهانش گم ميكني، اگر كسي او را نمي شناخت، هرگز باور نمي كرد كه با فرمانده لشكر امام حسين رو به روست...

مصطفاي خوبي ها..

قلمم می هراسد، ناگاه از رفتار باز می ماند.. چون رازی در پس آن نوک سیاهش در درون دارد، حاجی نمی دانم که بگویم این تو بودی که به شهادت آبرو بخشیدی، یا شهادت بود که با تو آبرومند شد...

حاجی قلب همه بچه ها رو ربوده بود...حاجی برای بسیجیهاش بی تاب بود و بسیجیها هم برا حاجی...

روشن فدایی ولایت و عاشق نور بود نه ظلمت جهل..

كدامين سو را نظاره مي كني؟

صيادي كه صددام در پي اش بود..

ای لشکر صاحب الزمان... چه آمادگی اي داری تو !

مردان آهنین! آری؛به واقع آهنین بودند کالجبل الراسخ...


˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

˜Ï Ìãáå åÇí ÔåíÏ Âæíäí

Instagram


رنگ، تعلق است و بی‌رنگی در نفی تعلقات. اگر بهار ریشه در زمستان دارد
و بذر حیات در دل برف است که پرورش می‌یابد، یعنی مرگ آغاز حیاتی دیگر است و راه حیات طیبه اخروی از قلل سپید و پربرف پیری می‌گذرد. «موتوا قبل ان تموتوا» یعنی منتظر منشین که مرگت در رسد؛ مرگ را دریاب؛ پیر شو پیش از آنکه پیر شوی،
و پیری بی‌رنگی است.
***
مــا، اهل ولایــت هستیم
و همه چیـزمان؛ در گـرو ِهمیـن
اهلیت است.
«شهید سیّد مرتضی آوینی»


تـو می آیی
شهیـدان نیز بـاز می گردند،
و آویـنـی روایــت می کند؛
فـتـح نـهـایـی را..

حـــديـــث هــفـــتــه

امام على علیه السلام فرمودند:

اَلْمُؤْمِنُ حَيىٌّ غَنىُّ مُوقِرٌ تَقىٌّ؛

«مؤمن، با حيا، بى ‏نياز، با وقار و پرهيزگار است.»

[عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 55 ، ح 1425]


«آرشيو احاديث»

مـعــرفــی کــتــاب

نام کتاب: یادت باشد...

نویسنده: رسول ملاحسنی

تعداد صفحات: 378 

***

کتاب «یادت باشد» عاشقانه‌ترین کتاب شهدای مدافع حرم برای شهید پاییزی دفاع از حریم عقیله عقلا زینب‌کبری است که در پاییز سال 89 به کربلا رفت، در پاییز سال 91 عقد کرد، در پاییز سال 92 ازدواج کرد و نهایتاً در پاییز سال 94 به شهادت رسید!

طراحی جذاب جلد این کتاب گویای همین غربت همسرانه از جنس پاییز است که کتاب«یادت باشد» را بیش از هر چیزی به کتابی سراسر عشق و محبت و دلدادگی بدل کرده است، عشقی که شاید در زندگی زمینی به جدایی رسیده باشد اما این تعلق خاطرها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

کتاب «یادت باشد» استعاره‌ای از تمام یادت باشدهای همسران شهدای مدافع حرم است که در لحظات وداع تقدیم گام‌های راسخ این مردان از خودگذشته کردند، یادت باشد از همان جمله معروف شهید حمید سیاهکالی‌مرادی روز قبل از اعزام به سوریه آغاز می‌شود که خطاب به همسرش گفت: «دلم را لرزاندی اما ایمانم را نمی‌توانی بلرزانی!»، یادت باشد قصه رباب‌های سرزمین ماست که زینب گونه صبوری پیشه کرده‌اند و پرچم پاسداری از حریم حرمت این زندگی عاشقانه را به دوش می‌کشند.

در متن پشت جلد کتاب«یادت باشد» این گونه آمده است:

سر سفره که نشست گفت: «آخرین صبحونه رو با من نمی‌خوری؟!»؛ با بغض گفتم: «چرا این طور میگی؟ مگه اولین باره میری مأموریت؟!»؛ گفت: «کاش می‌شـد صداتو ضبط می‌کردم با خودم می‌بردم که دلم کمتر تنگت بشه». گفتم: «قرار گذاشتیم هر کجا که تونستی زنگ بزنی، من هر روز منتظر تماست می‌مونم منو بی خبر نذار».

با هر جان کندنی که بود برایش قرآن گرفتم تا راهیش کنم، لحظه آخر به حمید گفتم: «حمید تو رو به همون حضرت زینب(س) هرکجا تونستی تماس بگیر». گفت: «جور باشه حتماً بهت زنگ می‌زنم، فقط یه چیزی، از سوریه که تماس گرفتم چطوری بگم دوستت دارم؟ اونجا بقیه هم کنارم هستن، اگه صدای منو بشنون از خجالت آب میشم»؛ به حمید گفتم: «پشت گوشی به جای دوستت دارم بگو یادت باشه! من منظورت رو می‌فهمم». از پیشنهادم خوشش آمده بود، پله‌ها را که پایین می‌رفت برایم دست تکان می‌داد و با همان صدای دلنشینش چندباری بلند بلند گفت: «یادت باشه! یادت باشه!» لبخندی زدم و گفتم:«یادم هست! یادم هست!».

کتاب یادت باشد، کتابی که با روایتی ساده لب را می‌خنداند و چشم را می‌گریاند تا همه یادمان باشد این اشک‌ها و لبخندها، این آرامش امروز را مدیون رشادت شهدای مدافع حرم و صبر زینی همسرانشان هستیم.


«آرشيو معرفي كتاب»

شجاعت و صداقت یک رزمنده نوجوان!

يكشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۷ ق.ظ

عراقی‌ها گشته بودند، پیدایش کرده بودند. آورده بودند جلوی دوربین برای مصاحبه. قد و قواره‌اش، صورت بدون مویش، صدای بچه‌گانه‌اش، همه چیز جور بود. پرسیدند: کی تو را به زور فرستاده جبهه؟ گفت: نمی‌آوردنم. به زور آمدم، با گریه و التماس.

گفتند: اگر صدام آزادت کنه چی کار می‌کنی؟ گفت: ما رهبر داریم هر چی رهبرمون بگه. فقط همین دو تا سوال را پرسیده بودند که یک نفر گفت:کات!!..

بیـ... رنگـ... :

یادت باشد؛

خواندن این خاطره ها، شاید جرقه ای باشد برای بهتر زندگی کردن.

رفتار و زندگی شهدای ما، جاذبه های زیادی داشت؛ اما..

اما بهترین جای زندگی شان شهادتشان بوده است.. و شهدا چه زیبا رفتند..

به همین دلیل، حضرت امام خمینی رحمة الله علیه فرمود:«شهادت هنر مردان خداست»

 

حـاشیـ ـه؛

امام علی علیه السلام درمورد حق ولیّ امر و رهبر جامعه، به پیروانش میفرماید:

«حق او این است که در بیعت با او وفادار باشید و هرگاه فرمان داد، اطاعت کنید.»

.:مطالب مرتبط :.
الفبای شقایق..

ديدگاه ها  (۶۲)

سلام و درود خدا بر شهدای عزیزمان...
بر قاسم ها ؛ بر علی اکبرهای خمینی...
بر همه ی اونایی که از سر اخلاص رفتن
و عده ای لایق پرواز بودند و عده ای ماندند...
شهدا برای ما حمدی بخوانید...
هفته دفاع مقدس مبارک...
از شما هم ممنونم . التماس دعا
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۴۲ ... خادم الزهرا
اون زمان ها که حالم خرابه
دلم گرفته
از خدا میخوام خریدارم بشه
اما کمی که فک میکنم
میبینم نه
شهادت مال ما نیست
شهادت هنر است
هنر مردان خدا
التماس دعا
سلام

ممنون.
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۴۹ هادی شیخ الاسلام

با سلام  . امیدوارم در نوشته های خود بیش از پیش موفق باشید  .  به وبلاگ استاد رجبی دوانی هم تشریف فرما شوید

www.ostad-davani.blogfa.com

۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۵۸ محمدرضا یک دانشجو...
سلام
اعلام نتایج مسابقه شماره 3
و
مسابقه ی شماره 4
با ما همراه باشید
ممنون
سلام
به روزیم خوشحال می شیم به ما سر بزنید
ای کاش ذره از ایمانم مثل آنان بود....

اگه دوست داشتیدر نظرخواهی وبم شرکت کنید.
یا زینب(س)

سلام بزرگوار

چه زیباست حق شهدا را ادا کنیم با درستی کردار و اعمالمان

دختران ایران زمین کاش با حجابشان

و پسران ایران زمین با نگاه پاکشان

کاش...!

۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۳۵ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام خداقوتـــــــــــــ

ای شهدا شرمنده ایم..

بعد از شما دیگر شهرمان بوی خدا نمی دهد...!!
خیابان هایمان را به نام شما زینت دادیم..
ولــــــــی...!!!
آنقدر خیابان ها پر شده از دختران بزک کرده و پسران شبیه دختران...
که دیگر یاذمان رفته رشادت های شما را...
التماس دعا
یازهراکربـــــ بلاانشاالله
سلام
خیلی قشنگ بود
بدون ریش رفت تا من و تو بتونیم ریش بذاریم
حیف نه قدر ریشمون رو می دونیم نه ریشه امون
این صدای آوینی هم باحاله
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۱۸ پرهای زمزمه

 

یا حق...

رنگی بالاتر از بی رنگی هم وجود دارد ....

 

شهدا
حقیقت رو پیدا کردند
۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۰:۴۴ دیوانه ی کربلا

سلام خیلی قشنگ بود

به حالشون غبطه میخورم

ما کجا اونا کجا.....

ما کجای دنیاییم!!!؟؟!

سلامـ بـانو ..

و هرچه فرمان داد ، اطاعت کنیمـ .. چقدر اطاعت می کنیمـ .. چقدر ؟!
۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۳:۴۷ تا بی نهایت
سلام خواهری.به روزم و منتظر تشریف فرماییتون.
۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۴:۵۱ عاشق ولایت

گوش کن ای جوان ایرانی

زیر دِین همه شهیدانی

چشمشان بر دهان رهبر بود

تا کنند انقلاب طوفانی

دلشان ذوب در ولایت شد

تحت امر مه جمارانی

انتظار تمامشان این است

یاری سید خراسانی

 

کشور ما دیار الله است

سرزمین بقیه الله است

 

یاد باد آن روزگاران یاد باد

۰۱ مهر ۹۲ ، ۱۹:۵۹ خادم شهدا
سلام
با مطالب دفاع مقدس بروزیم
زیبا ست وبلاگتان
به ما سر بزنید
۰۱ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۱ محمدحسن صابری خواه
سلام همسنگر
هفته دفاع مقدس مبارک.
وب جالبی داری اگر مایل به تبادل لینک بودی خبرم کن.
یا زهرا(س)
۰۲ مهر ۹۲ ، ۱۰:۴۶ خادم الشهدا

سلام

جالب بود...

 

33 سال گذشت و همچنان ادامه دارد

 

یا علـــــــــــی

۰۲ مهر ۹۲ ، ۱۱:۰۵ در راه مانــــده...

بله....

شهادت هنــــر مردان است و بس...

الان هم راه شهادت بازه، از کوچه های دمشـــق...



۰۲ مهر ۹۲ ، ۱۱:۱۷ خانم چادری
راه صدساله را یک شبه طی کردند...
۰۲ مهر ۹۲ ، ۱۴:۴۵ امیرابوالفضل علوی
بسیار زیبا..
بروزم.. به ما هم سر بزنید..
سلام
 دعوتید به....
* زنان هم جنگیدند...*

http://zareh.blog.ir/post/113

ممنون

۰۳ مهر ۹۲ ، ۱۲:۳۵ سفیـــر نـــور
خداوند مقرّبترین بندگان خویش را از میان عشّاق بر می گزیند که گره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند!
شهید سید مرتضی آوینی

┘◄ التماس دعای فرج + شهادت..❀یازهرا(س)
۰۳ مهر ۹۲ ، ۱۶:۳۲ مهران طاهریان

در کلاس درس خدا؛

آن هایی که ناله می کنند، رد می شوند؛

                   آن هایی که صبر می کنند، قبول می شوند؛

آن هایی که شکر می کنند، شاگرد ممتاز می شوند.


۰۳ مهر ۹۲ ، ۲۰:۱۸ حسن امکانی
باسلام!
سایتتون خیلی خیلی پیشرفت داشته بهتون تبریک میگم...
ببخشید مدت بسیار طولانی نبودم حالا ممنون میشم به وبسایت جدیدمون سر بزنید و با هم تبادل لینک داشته باشیم!!!
سلام


۰۳ مهر ۹۲ ، ۲۲:۳۶ کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
سلام
خداقوتــــ
"نوکرهای ارباب پیراهن مشکی و شال عزا و سربند یازهرا آماده کنید چهل روز مانده "

بروزم با  * بیست و سهـــ *
یازهرا کربـــــ بلاانشاالله
سلام
ممنون از قبول دعوت.
امشب با مطلب
* به دنبال ابن ابی الحدید* 
وفردا شب هم با مطلب
  *عقل وعشق *
پذیرای اوقات شما هستیم.
زیارت شمامـ قبول !
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۰:۱۱ ₪ بنـتـ الـهـدے₪
شرمنده ام....
سلام وب زیبایی اگر مایل به تبادل لینک بودید ما رابانام عطرکربلاوآدرسhttp://etrekarbala.blogfa.com/لینک کنید ودر نظرات به ما خبر دهیدتا شما رالینک کنیم


یاعلی
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۴:۴۴ تا بی نهایت....

سلام به روزهستم و درخدمت شما

۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۵:۰۹ تا بی نهایت...

سلام علیکم.خداوند خیرتون بده.حرف دلمو زدید.

ممنون از تشریف فرماییتون

اللهم ارزقنا شهادت...
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۲ *** رک و راست ***
دم این نوجوون عزیز و دوست داشتنی گرم.

یاعلی

سلام
دلم می گیره وقتی غروب جمعه ها دلم دیگه نمی گیره
بچه که بودم همش حس غریبی داشتم غروب جمعه ها
اون موقع ها نمی فهمدم واسه چی بود
همشم ازش فرار می کردم
بدجور دلم می گرفت آخه در حد مردن
بعدن تر ها که بزرگتر شدیم از بزرگی شنیدم دلگیری غروب جمعه واسه خاطر نیومدن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستش دواشم خوندن دم غروب آل یس
بچه که بودم گناهی هم اگه بود بچه بود ، بزرگ که شدیم گناها هم بزرگ شد 
ای کاش دلمون بچه می موند و بزرگ می شدیم !
دلم می گیره وقتی غروب جمعه ها دلم دیگه نمی گیره




۰۵ مهر ۹۲ ، ۲۳:۴۷ سمت و سوی ولایت
سلام هم سنگری خوبم.
فقط خواستم بیام و یه خسته نباشید بگم ...
خدا قوت و سلامتی و دل خوش برای همه ی کسانی که وظیفه سنگین یه سرباز جنگ نرم بودن رو بر دوششان احساس می کنند.

خوشحال میشم به وب ما هم بیایید....
www.samtoso.blogfa.com
التماس دعا.

۰۶ مهر ۹۲ ، ۱۲:۱۶ حب الحسین
دارد زمان آمدنت دیرمیشود،دارد جوان سینه زنت بیر میشود،
تأثیرگریه های غریبانه ی شماست،دنیاغروب جمعه دلگیر میشود...
اللهم عجل عجل لولیک الفرج...
.
.
.ممنونم انشالله قسمت شما بشه...
۰۶ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۴ دیــــــــــــــــدبـــــــــانــــــــــ
امام علی ع: ثمره ی عفت و پاکدامنی، محفوظ ماندن از گناه است !! مطالب خیلی مفیدی  در وبلاگتون دارین.
اپ هستم خوشحال میشم تشریف بیارین
باسلام 
 خوشحالم به مهمانی چون شما...

http://zareh.blog.ir/post/118

با علی
زمان ما را با خود برده است...
ما کم لطفی کردیم در حق این حدیث که از امیرالمؤمنین اوردین. ما تحصیل و تهذیب و ورزش را جهادی انجام ندادیم.

دوست  گرامی ام سلام
وبلاگ خوبی دارید. امیدوار هستم در کارتان موفق و موید باشید. خداوند یار و یاورتان

با مطالبی در وبلاگ حقیر منتظر ورود شما برادر عزیز می باشم. با نظرات خوبتون هم ما را یاری فرمایید.
یا حق[گل]

سلام خواهری
به روزم
۰۷ مهر ۹۲ ، ۲۱:۵۹ آسمانی گمنام

سلام

مطالبتون عالیه!!

لطف میکنید اگه به سنگرمون سری بزنید و نظری بدید و اگه تمایل داشتید تبادل لینک داشته باشیم!

سنگرمون خیلی بزرگ نیست ولی باصفاست...

منتظرتون هستیم

شهادت نصیبتون

یا حق

"   سمــتِ آسمــان  "

۰۸ مهر ۹۲ ، ۰۲:۲۵ عاشق ولایت

بعد شهادت امام رضا ابا صلت یک سال در زندان بود می گوید : یک وقت دلم گرفت احساس

دلتنگی کردم بعد شهادت امام رضا ، یک شب بیدار ماندم و مشغول دعا و عبادت شدم متوسل

شدم به امام جواد خدا را بحق جواد الائمه قسم دادم مرا نجات دهد هنوز دعای من تمام نشده بود

دیدم امام جواد در زندان نزد من حاضر است . فرمود : ابا صلت چه کاری داری ؟ گفتم آقا یکسال

زندانم بعد شهادت پدر بزرگوارتان، فرمود : کجا می خواهی بروی من آزادت کنم ؟ 1 گفتم آقا من

یکسال زندانم چرا الان آمدی مشکل مرا حل کنی و مرا نجات دهی ؟  فرمود اباصلت تو امروز گفتی

یا امام جواد الائمه ادرکنی من هم پاسخ تو دادم .

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
این گونه آه مکش جوابت نمی دهند
حرف از عطش مزن که آبت نمی دهند
در بین هلهله ها ای عزیز من
پاسخ به درد و پیچ و تابت نمی دهند
چشم انتظار لطف کنیزان خود مباش
مرهم برای قلب کبابت نمی دهند
دنیا نه جای توست، به عرش خدا برو
آن جا ملائکه عذابت نمی دهند
وقتی کبوتران خدا سایه گسترند
هرگز به دست آفتابت نمی دهند
می خواستند مثل حسین خون جگر شوی
پایان اگر به التهابت نمی دهند
یک روز هم حسین صدا زد که اصغرم
حرف از عطش مزن که آبت نمی دهند...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

لطفا هنگامی که مطلب جدید روی وبلاگتون گذاشتید حقیر رو مطلع کنید تا استفاده کنم

با تشکر التماس دعا یاعلی



۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۰:۰۸ عبدالمهدی
سلام علیکم

دلمون براتون تنگ شده تونستید بیاین سر بزنید

یاحق
۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۶:۴۲ آشنای غریب
سلام

بروزیم با :
مدیریت هوشیارانه طیف سازشکار با کلمه کلیدی "نرمش قهرمانه" توسط امام خامنه ای ::: یه تحلیل شخصی ...

http://rooshan.blog.ir/post/230
سلام.عالی بود.با افتخار لینک شدین.التماس دعا
kill me
I am a SHIA

سلام و عرض ادب

زیبا نوشتین...

قلم رنجه کنین خوشحال میشم

...........................................

شهیدان واژه های ناب عشقند

به اوج آسمان مهتاب عشقند

برای دادن جان ره دوست

سراپا جان به کف بی تاب عشقند...

                                         هفته دفاع مقدس گرامی باد

 

 

۰۸ مهر ۹۲ ، ۲۰:۰۹ سوره تماشا

تا همین چند صباح پیش می دیدمش همین جا بین خودمان...به یک باره چه شد که حالا او هست و ما نیستیم...

۰۸ مهر ۹۲ ، ۲۲:۰۹ سید علی مجیدی
به نام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست
مطالب بسیار زیبا و دلنشین دارید
لینک شما به دست نویسان ماهر پیوست
اگر امکان دارد لینک ما را قرار دهید

یا علی

وبلاگ خیلی زیبایی دارین..!

با اجازه لینکتون می کنم!

۰۹ مهر ۹۲ ، ۲۳:۲۳ فاطمه(یاس)
جلوی مادر با ادب می نشست و میگفت:

- من رو بیشتر دوست داری یا خدا رو؟

مادر: خب معلومه خدا ، خدا رو

- امام حسین علیه السلام رو بیشتر دوست داری یا خدا رو ؟

مادر: امام حسین علیه السلام رو هم برای خدا می خوام

- پس راضی هستی که من شهید بشم. فدای امام حسین علیه السلام بشم؟!

مادر:فقط یه چیزی ؟

-بله مادرم ؟؟؟

مادر:سلام منو به حضرت زهرا برسون ...

الهم ارزقنا شهاده فی سبیل الله

۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۰:۰۸ غریبه غریب
سپاس...بزروزم
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۲:۳۸ یه سرباز گمنام
سلام بیا تو آدرس khademin.net
عضو ش منو با نام adinehha
پیدا کن 
منتظرم یا علی
۲۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۱۲ یاسر گــَنـدابـی
سلام اقا سید. خوبید؟
ممنون که بهم سر زدید. لینکتون کردم.. خوشحال میشم شمام لینکم کنید.
علی علی
۱۳ آبان ۹۲ ، ۲۱:۲۶ شششایان نظری
UI
۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۰:۲۱ سانیا میرحسینی






ای یار مهربانهمیشه پشتمت






خوب بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود

ارسال ديدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">